2 minuten voor de daluren inchecken | NS Community
beantwoord

2 minuten voor de daluren inchecken

  • 12 September 2017
  • 9 reacties
  • 80410 Bekeken

Morgen wil ik graag met de trein van Heerenveen naar Rotterdam reizen met mijn dal-voordelen abonnement. Omdat de reis lang duurt vertrek ik graag zo vroeg mogelijk, maar wel met korting. De trein vertrekt echter om 18.28. Twee minuten voordat de daluren ingaan. Stel ik neem deze trein; betaal ik dan het hele traject het volle tarief? Of alleen die twee minuten en gaat het daarna automatisch over op korting?
Bedankt alvast!
icon

Beste antwoord door Tochjo 12 September 2017, 12:50

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3
Het tijdstip van inchecken bepaalt het tarief dat bij uitchecken in rekening wordt gebracht. Iemand die om 18.00 uur incheckt en om 20.00 uur uitcheckt, betaalt dus vol tarief voor de hele reis, en iemand die om 15.30 uur incheckt en om 17.30 uur uitcheckt, krijgt 40 procent korting over de hele reis. Er wordt niet automatisch gewisseld van tarief onderweg.

Gelukkig voor u geldt er een marge van vijf minuten in het voordeel van de reiziger: als u incheckt om 18.25 of later, betaalt u bij het uitchecken dus het kortingstarief voor de hele reis. Maar let goed op het tijdstip van inchecken: als u om 18.24 uur of eerder incheckt, dan betaalt u vol tarief voor de hele reis. Houd dus het klokje op paaltje of poortje goed in de gaten hiervoor.
Goed om te lezen dat je het NS Serviceforum hebt gevonden, Manoneline93. Welkom! 🙂

Ik hoop dat je voldoende informatie hebt verkregen door het correct gegeven antwoord van Tochjo!

 Er zijn stations waar je best ver moet lopen om het perron te bereiken.

stel dat iemand niet snel genoeg kan lopen , en meer dan 5 minuten nodig heeft om het perron te bereiken…

Dan moet die persoon dus eerder inchecken om de trein niet te missen….

En verliest dan dus de korting.

In Rotterdam bv moet je al opschieten om binnen 5 minuten perron 14 te halen.

Naar mijn mening zou een marge van bv 10 minuten al veel helpen.

En hoe zit dat met bv e ticket  geldt dan ook die 5 minuten?

Reputatie 7
Badge +3

Tja, er moet ergens een grens getrokken worden. Er zullen vast ook mensen zijn die het ook niet in 10 minuten halen. Ik denk overigens dat er maar weinig stations zijn waar het niet in 5 minuten lukt, ook voor mensen die wat minder goed ter been zijn.

Bij een e-ticket geldt die marge officieel niet.

Reputatie 7

5 minuten is een mooie marge en meer dan voldoende. Als je dat niet haalt heb je gewoon pech. Ik vind het netjes dat NS die 5 minuten überhaupt aanbiedt.

Met e-tickets kan je niet inchecken en hierbij geldt dus ook geen marge. 

 In Rotterdam bv moet je al opschieten om binnen 5 minuten perron 14 te halen.

Ik ben niet meer de jongste maar dat lukt me toch echt in drie minuten.

 

Naar mijn mening zou een marge van bv 10 minuten al veel helpen.

Typisch Nederlands, onder het mom van zielige mensen die slecht ter been zijn weer proberen de grenzen ten eigen voordeel op te rekken.

 

En hoe zit dat met bv e ticket geldt dan ook die 5 minuten?

Nee, want dan zou je via de achterdeur toch weer eerder kunnen vertrekken. Met een eticket mag je voor18.30 uur niet in de trein zitten, dus ook niet om 18.28 uur. 

Met een e- ticket is het dus wel op te lossen, begrijp ik.

Oveigens  meneer Tamzin,beschouw ik uw reactie , om mij als zielig te bestempelen, als een persoonlijke belediging aan mij!

U kent mij niet eens…..

 

 

Met een e- ticket is het dus wel op te lossen, begrijp ik.

Nee want etickets met korting zijn niet te koop, juist om te voorkomen dat er op die manier gesjoemeld wordt met de daluren. Met een dalvoordeel abonnement moet u verplicht in en uitchecken.

Reputatie 7
Badge +2

In Rotterdam bv moet je al opschieten om binnen 5 minuten perron 14 te halen.

Als dat te krap is: loop via de parallelle voetgangerstunnel naast het station en check aan de achterzijde bij de poortjes in. Dan is spoor 14 een stuk dichterbij.

Reageer