beantwoord

20 euro instaptarief voor 0 minuten reisduur?

  • 9 June 2022
  • 3 reacties
  • 532 Bekeken

Hoi, ik ben op 27 mei in de ochtend van Nijmegen naar Tilburg gegaan. Blijkbaar is er iets mis gegaan: 

Ik heb in Nijmegen om 09:20 ingecheckt en in Tilburg um 10.38 uitgecheckt. Ik moest niet overstappen. 
Nu moest ik 32 euro betalen ipv 13 euro. Wat is er mis gegaan? Ik kan de rit niet bij Arriva en ook niet bij NS decareren omdat er informatie ontbreekt. Wat kan ik nu doen? 

icon

Beste antwoord door ICMmetje 9 June 2022, 10:59

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3

Als je al hebt geprobeerd om dit via de klantenservice te regelen en ook op https://www.uitcheckgemist.nl/ hebt gekeken, zou ik zo ook even niet weten wat er nog gedaan kan worden (iemand anders die daar meer verstand van heeft kan daar waarschijnlijk beter mee helpen). Wat er mis gegaan zou kunnen zijn, is dat je in Nijmegen bij Arriva hebt ingecheckt terwijl de reis Nijmegen-Tilburg met NS is. Oftewel, je hebt ingecheckt bij Arriva in Nijmegen en daarna uitgecheckt bij NS in Tilburg. In dat geval wordt het instaptarief berekend omdat het 'systeem' concludeert dat je bent vergeten in- of uit te checken.

Reputatie 7
Badge +4

Ik denk dat u in Nijmegen bij een Arrivapoortje bent ingecheckt en in Tilburg bij NS bent uitgecheckt. Het is makkelijk na te gaan en dan weet u het zeker. Kijk op MijnNS onder reishistorie. Het duurt soms even voor de reizen zijn vermeld. Het is gedoe maar u kunt dit geld terugkrijgen op de site van uitcheck gemist. Het is lastiger omdat u met twee vervoerders te maken heeft, daarom moet het zo.

Neem in Nijmegen de rechtse poortjes met het NS-symbool. U moet niet alleen inchecken, het moet ook bij de juiste vervoerder en dat heeft u waarschijnlijk niet gedaan, met dit als gevolg. Zonde van uw tijd en energie.

Reputatie 3

Verschijnt de rit met Arriva ook niet op uitcheck gemist? Dit kan trouwens rustig een paar weken duren. Je zou dan als begin- en eindstation Nijmegen in kunnen vullen dan wordt de 20 euro op de factuur gecrediteerd (het lijkt erop alsof je Flex gebruikt).

Als dat niet kan, dan zal dit echt door een klantenservice medewerker gecorrigeerd moeten gaan worden. Via Mijn NS lukt sowieso niet, want de rit is daar zo te zien afgesloten en het is ook nog eens een andere vervoerder. 

Verder heb je dan 1 euro te weinig betaald voor de reis met NS. Ik denk niet dat het de moeite waard is om dat te corrigeren en dat het voor NS en jezelf het makkelijkst is om dat zo te laten. 

Reageer