beantwoord

20 euro weg

  • 28 May 2022
  • 4 reacties
  • 1429 Bekeken

Ik moest werken op station en toen ik wegging moest ik 20 euro betalen hou krijg ik het terug?

icon

Beste antwoord door Tochjo 28 May 2022, 15:20

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Als u uitcheckt op hetzelfde station waar u hebt ingecheckt, en er is meer dan een uur verstreken, dan wordt het instaptarief ingehouden. NS neemt aan dat u in deze tijd wel een reis gemaakt zult hebben en omdat niet kan worden vastgesteld welke reis, bent u daarvoor 20 euro kwijt.

Om dit bedrag terug te krijgen, kunt u het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice en uw situatie daar uitleggen. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op het nummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Als u vaker op het station moet werken, vraag dan even aan uw werkgever na hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen. Wellicht zijn er speciale passen voor werknemers om het station te betreden of te verlaten.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Pepijn_j,

Als je niet binnen 60 minuten uitcheckt, wordt het instaptarief van 20 euro inderdaad ingehouden. Als je op het station moet werken, zou ik de werkgever vragen hoe je dit het beste aan kunt pakken. Vaak zijn er speciale pasjes beschikbaar om door de poortjes te kunnen.

Je kunt restitutie aanvragen via de klanteNService. Dit kan per telefoon, chat, Facebook of Twitter. Deze community is - ondanks dat NS dat wel zo doet voorkomen - geen communicatiekanaal van de klanteNService.

 

Reputatie 7
Badge +4

U moest werken op het station en uw werkgever heeft u niet van deze regeling op de hoogte gebracht? Dan is hij tekort geschoten. Hij zou u dit moeten vergoeden. 

Doorgaans hebben alle werknemers binnen de poortjes een mogelijkheid om gratis in en uit te kunnen komen. Dat is echt standaard. Ik verbaas me er over dat u dit niet kreeg. 

Welk station betreft het? Als u een correctietarief met een normale ov-chipkaart heeft gekregen, bent u in ieder geval lang genoeg binnen geweest om ook te kunnen reizen. Daarom krijgen de werknemers binnen de poortjes een ander pasje en geen ov-chipkaart.

 

Als u werkt op het station voor een werkgever die daar gevestigd is dan zou u als personeelslid een passagepas moeten hebben waarmee u vrij door de poortjes kunt.

As u ingehuurd wordt dan moet u het bedrijf welke u inhuurt vragen u op te halen bij de poortjes en weer naar buiten te laten aan het eind van uw werkzaamheden of er moet tijdelik passagerecht geregeld worden voor u.

Reageer