beantwoord

Aan welke voorwaarden moet een pasfoto voldoen?

  • 27 August 2022
  • 8 reacties
  • 352 Bekeken

Ik probeer een foto te uploaden voor een nieuwe OV-chipkaart, maar ik krijg altijd een foutmelding.

Bij 1 foto bijvoorbeeld “Er zit een spiegeling in de foto”, wat helemaal niet zo is.

of, bij een andere foto (waar ik zelfs beter op sta), “U bent niet goed zichtbaar op de foto”, wat ook helemaal niet zo is! En dan is er nog een foto waar ik beide bovenstaande foutmeldingen allebei krijg.

Dus wat moet ik dan doen? Kan ik een foto ergens heen opsturen waar die wel wordt geaccepteerd?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 27 August 2022, 16:51

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Pim B.!

Helaas komt het wel eens voor dat de foto niet geaccepteerd wordt met een reden dat niet juist is. Daar is helaas geen andere oplossing voor dan een andere foto proberen. Een losse pasfoto naar NS sturen kan niet. Je zou de kaart ook kunnen vervangen via de website van de OV-chipkaart, maar hiervoor betaal je dan € 7,50 voor een nieuwe kaart (dat je kan terugvragen als je een NS-abonnement hebt).

Hoi Pim B.!

Helaas komt het wel eens voor dat de foto niet geaccepteerd wordt met een reden dat niet juist is. Daar is helaas geen andere oplossing voor dan een andere foto proberen. Een losse pasfoto naar NS sturen kan niet. Je zou de kaart ook kunnen vervangen via de website van de OV-chipkaart, maar hiervoor betaal je dan € 7,50 voor een nieuwe kaart (dat je kan terugvragen als je een NS-abonnement hebt).


Dank je wel voor je antwoord. Zoals ik al zei, ik heb een aantal verschillende foto’s geprobeerd, en ze worden afgekeurd om verschillende redenen, die me vrij willekeurig toeschijnen.

Anyway, ik ben nu net naar de website van ov-chipkaart.nl toe gegaan, maar daar staat dat mijn kaart nog niet aan vervanging toe is. Blijkbaar moet ik eerst wachten totdat het vernieuwen via NS niet meer mogelijk is (dwz zes weken voor de einddatum) voordat ik dat via ov-chipkaart.nl kan doen.

Reputatie 7
Badge +1

Basisvraag-ik hoop overbodig, maar alles wat kan gebeurt vroeg of laat; dacht je soms een echte, afgedrukte op paper, ouwerwetse pasfoto te scannen etc? Dat gaat geheid mislukken. Neem gewoon een selfie achtig ding van je zelf op moderne apparatuur-deze hele wereld en alle techniek, wordt allemaal door jonkies gemaakt, is op de smarte fone afgesteld.

Hoi Pim B.!

Helaas komt het wel eens voor dat de foto niet geaccepteerd wordt met een reden dat niet juist is. Daar is helaas geen andere oplossing voor dan een andere foto proberen. Een losse pasfoto naar NS sturen kan niet. Je zou de kaart ook kunnen vervangen via de website van de OV-chipkaart, maar hiervoor betaal je dan € 7,50 voor een nieuwe kaart (dat je kan terugvragen als je een NS-abonnement hebt).


Dank je wel voor je antwoord. Zoals ik al zei, ik heb een aantal verschillende foto’s geprobeerd, en ze worden afgekeurd om verschillende redenen, die me vrij willekeurig toeschijnen.

Anyway, ik ben nu net naar de website van ov-chipkaart.nl toe gegaan, maar daar staat dat mijn kaart nog niet aan vervanging toe is. Blijkbaar moet ik eerst wachten totdat het vernieuwen via NS niet meer mogelijk is (dwz zes weken voor de einddatum) voordat ik dat via ov-chipkaart.nl kan doen.

Soms helpt het om de foto in spiegelbeeld te uploaden. Of maak 'm wat vager, dan ziet de computer minder spiegeling.

Basisvraag-ik hoop overbodig, maar alles wat kan gebeurt vroeg of laat; dacht je soms een echte, afgedrukte op paper, ouwerwetse pasfoto te scannen etc?

 

Goeie vraag, maar nee hoor. Allemaal digitaal!

Hoi Pim B.!

Helaas komt het wel eens voor dat de foto niet geaccepteerd wordt met een reden dat niet juist is. Daar is helaas geen andere oplossing voor dan een andere foto proberen.


Dank je wel voor je antwoord. Zoals ik al zei, ik heb een aantal verschillende foto’s geprobeerd, en ze worden afgekeurd om verschillende redenen, die me vrij willekeurig toeschijnen.

 

Soms helpt het om de foto in spiegelbeeld te uploaden. Of maak 'm wat vager, dan ziet de computer minder spiegeling.

En ja hoor. Ik heb nog eens beter naar die ene foto gekeken waar spiegelingen in zaten, en daar was wel een heel klein hoekje van mijn bril waarin iets weerspiegeld werd. Dit heb ik dus weggepoetst, en toen werd hij wel geaccepteerd!

Ik vind het ongelooflijk dat met de huidige techniek het zoveel moeite kost om een foto te uploaden. Ik heb een aantal foto’s geprobeerd te uploaden doch zonder resultaat.Zelfs met de app op mijn mobiel!

 

Uit pure ellende weer een gewone ticket gekocht..

Badge +3

Ik vind het ongelooflijk dat met de huidige techniek het zoveel moeite kost om een foto te uploaden. Ik heb een aantal foto’s geprobeerd te uploaden doch zonder resultaat.Zelfs met de app op mijn mobiel!

Uit pure ellende weer een gewone ticket gekocht..

Tja, zie ook 

De voorwaarden voor een pasfoto vind je op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identiteitskaart/eisen-pasfoto-paspoort-id-kaart

Reageer