aantoonbaar verkeerd vastgelegd tijdstip incheck | NS Community
beantwoord

aantoonbaar verkeerd vastgelegd tijdstip incheck



Toon eerste bericht

39 reacties

@Momo 

Als een moderator het topic gewoon even open zet, kan iedereen het lezen. Dat lijkt me redelijk.

@Robert B 

 

Reputatie 2

Het probleem blijkt veel hardnekkiger te zijn. 
Op 16/6 deed zich exact hetzelfde voor. Het bewuste incheckpaaltje te Vught sloeg toen 15.27 af, terwijl ik opnieuw kort tevoren in Eindhoven de bus had genomen om 17.50 naar het station. Zie overzicht. 
 

Ik EIS een verklaring van NS over dit rampzalige verhaal.
Hoeveel anderen zijn de dupe??

Omdat ‘15.27’ in de dalvrije periode viel, heeft mij dit geen schade berokkend.

Zal binnenkort al mijn NS-facturen gaan nazien, heb vanwege vakantie geen laptop beschikbaar.

 

 

@Tijdvoor, dit topic zou weer beschikbaar moeten zijn. Niet dat ik wat gedaan heb, maar hij staat niet in het archief.

 

@Kus_Theo Dit is inderdaad wel heel erg opmerkelijk. In ieder geval prettig dat het die keer geen financiële consequenties heeft gehad.

Ik wil dit toch wel heel graag gaan voorleggen aan de afdeling die zich op dagelijkse basis bezig houdt met poortjes en paaltjes. Om niet met lege handen daar aan te kloppen: zou je me toevallig kunnen vertellen om welk paaltje dit gaat op spoor 1 in Vught? Ik zie dat er meerdere zijn. Het makkelijkste zou zijn als je het nummer hebt wat op het paaltje staat, dan hebben mijn collega's hem het snelst gevonden. Het kan niet de bedoeling zijn dat reizigers de financiële gevolgen dragen van een paaltje dat niet bij de tijd is.

Reputatie 2

Klopt. Ik stap altijd ‘midscheeps’ in in de sprinter in Ehv, en loop dan als het ware in Vught ‘tegen’ het stationsgebouw aan, dat is het bewuste paaltje. Ik zie, dat er aan weerskanten van het gebouw ook paaltjes staan, die zijn het dus niet. 

Dat is waardevol, bedankt daarvoor.

Ik heb even contact gelegd met onze poortjes- en paaltjesexperts en die kunnen inderdaad zien dat dit paaltje al een tijdje geen data heeft opgehaald. Daardoor kan het dus voorkomen dat de tijd niet gesynchroniseerd wordt (hoe gek het ook klinkt, want je zou denken dat een seconde overal even lang duurt).

Mijn collega heeft het paaltje een reset gegeven en neemt hem verder ook in behandeling. Het probleem zou dus opgelost moeten zijn, waardoor er geen foute inchecktijden meer voorkomen.

Ik kreeg nog wel de tip mee om eerst even te kijken of de tijd wel actueel is voor je incheckt (waar mogelijk natuurlijk, soms is een scherm zwart of heb je daar geen tijd voor, wat ik me in deze situatie kan voorstellen). Ook geldt het verzoek om, mocht er toch iets niet kloppen, dat zo snel mogelijk te melden. Dan kunnen we het weer doorzetten en dan kunnen zij iemand langs het paaltje sturen.

Voor nu zou het probleem dus verholpen moeten zijn.

Reputatie 2

Zeer bedankt voor de snelle actie!

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb even contact gelegd met onze poortjes- en paaltjesexperts en die kunnen inderdaad zien dat dit paaltje al een tijdje geen data heeft opgehaald.

 

Kunnen die experts niet een query draaien om álle poortjes- en paaltjes die al een tijdje geen data hebben opgehaald te achterhalen?

Of beter nog, een melding instellen als een paaltje/poortje geen data ophaalt?

Reputatie 2

Ik kan mij overigens voorstellen, met mijn ICT-achtergrond, dat paaltjes die langer dan X uur geen gegevens hebben afgedragen, actief worden gepolld èn gesynchroniseerd. 

Dat klinkt ook als een erg logische gedachte. Ik zal het eens (met een link naar dit topic) suggereren bij ze. Ik durf niet inhoudelijk in te gaan op de situatie, simpelweg omdat ik er geen kennis van heb.

Het zou dit soort problemen voorkomen in ieder geval.

Ik kan mij overigens voorstellen, met mijn ICT-achtergrond, dat paaltjes die langer dan X uur geen gegevens hebben afgedragen, actief worden gepolld èn gesynchroniseerd. 

Dat zou je verwachten, maar het gebeurt nog best wel eens dat paaltjes meerdere dagen offline zijn. Dat resulteert veelal in klachten hier dat men onterechte waarschuwingen krijgt voor vergeten in/uitcheck. Of mobiele incheckpaaltjes bij werken die meerdere dagen op een totaal verkeerde locatie ingesteld kunnen zijn, ook zo’n hoofdpijndossier dat NS in de doofpot heeft gestopt. Aan monitoring lijkt het behoorlijk tekort te schieten, ondanks dat je anders zou verwachten bij zo’n belangrijk systeem.

 

Badge +3

Het probleem blijkt veel hardnekkiger te zijn. 
Op 16/6 deed zich exact hetzelfde voor. Het bewuste incheckpaaltje te Vught sloeg toen 15.27 af, terwijl ik opnieuw kort tevoren in Eindhoven de bus had genomen om 17.50 naar het station. Zie overzicht. 

Wat me ook opvalt is dat een bus vanaf de Gestelsestraat je in 3 minuten op het busstation weet te brengen. De bus op 30/6 (vanaf een halte dichterbij het station zelfs) deed er 8 minuten over, dat lijkt beter te kloppen voor een late vrijdagmiddag/koopavond.

Goede vakantie verder.

Reputatie 7

Hilarische reishistorie wel.

Die roestvrijstalen Delorean van je vloog lekker, Marty !

Dan mogen we nog blij zijn, dat de tweede klantenservicemevrouw inderdaad inzag, dat dat niet logisch is.

Reputatie 7
Badge +3

Dat paaltje in Vught heeft zich vast soeverein verklaard en een eigen tijdzone aangenomen. 

Reputatie 2

Dat paaltje in Vught heeft zich vast soeverein verklaard en een eigen tijdzone aangenomen. 

Of voert een ‘stil protest’ tegen de aanstaande grootschalige verbouwing van Vught: https://www.prorail.nl/projecten/verdiepte-ligging-spoor-vught

Reageer