Kortgeleden ontving ik een mail dat ik een nieuwe ov chipkaart aan moet vragen. Mijn huidige ov kaart ziet er nog prima uit en doet het ook goed. Bij aanvraag van een nieuwe zou ik ook dezelfde pasfoto gebruiken. In de huidige maatschappij, die steeds meer is ingericht op en draait om zuinigheid en duurzaamheid, vind ik de aanvraag van een nieuwe pas niet milieuvriendelijk en daarmee niet acceptabel. Mijn vraag is wat de reden is reizigers te verplichten tot de aanschaf van een nieuwe pas en waarom ik daar als reiziger niet zelf een keuze in kan maken.
aanvraag nieuw ov chipkaart zonde
Beste antwoord door Anonymous
Hoi annabelwkw,
Ik heb het me ook wel eens afgevraagd, waarom een nog werkende, goed uitziende pas vervangen moet worden voor een nieuwe. De oude vervalt en is niet meer te gebruiken dan.
Toen ik daarover informatie opzocht kwam ik het volgende tegen:
“Volgens TransLink, het bedrijf achter de ov-chipkaart, moeten de kaarten net als bankpasjes iedere vier à vijf jaar worden vervangen omdat ze poreus worden en kunnen breken. Daarnaast zijn de kaarten beveiligd en die technologie moet regelmatig worden vernieuwd.”
Sinds enige tijd kun je ook in- en uitchecken met je bankpas. Dat scheelt dan weer een kaart. Maar op dit moment betaal je nog de volle rit prijs. Abonnementen passen nog niet op de bankpas.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.