Aanvraag NS Flex niet mogelijk | NS Community
beantwoord

Aanvraag NS Flex niet mogelijk

  • 17 August 2022
  • 2 reacties
  • 374 Bekeken

Beste,

Over 2 weken hoop ik af te studeren en daarvoor wil ik NS Flex aanvragen dat ik 12 maanden gratis kan krijgen. Nu kom ik niet door de aanvraag heen en krijg ik de opmerking dat het niet mogelijk is in combinatie met mijn huidige abbonnement. Daarvoor zou ik een nieuwe OV moeten aanvragen terwijl mijn OV geldig is tot 18-05-2024. Ik vraag mij af of u voor mij kunt kijken wat het probleem is? Zo hoef ik geen nieuwe OV chipkaart aan te vragen. 

Mijn kaartnummer: 3528 0400 6780 2622

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groeten,

Myrthe Methorst

icon

Beste antwoord door Robert B 17 August 2022, 19:47

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Staat jouw SRP nog op jouw huidige OV kaart? Dan moet je deze eerst beëindigen.

 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Om in aanmerking te komen voor het aanbod voor (ex)studenten, zie https://www.ns.nl/studenten

Let op: Bestel Flex Dal Voordeel binnen 6 maanden na het stopzetten van je studenten OV. Zet je nieuwe abonnement op de OV-chipkaart waar je Studentenreisproduct op stond.

Dat laatste klopt niet helemaal, want dat mag elke persoonlijke ov-chipkaart zijn. De kortingscode EXSTUDENT3528×××××××××××× moet wel het ov-chipkaartnummer zijn waar je SRP als laatste op stond.

Let op: als je SRP ooit eerder onderbroken is geweest (wegens bijv. stage in het buitenland of een tussenjaar) dan werkt het niet maar kan je bij de NS Klantenservice terecht (chat, Twitter, Facebook) met een bewijs/screenshot dat je SRP recent opnieuw beëindigd is.

Om een SRP te stoppen heb je overigens DUO niet eens nodig, dat kan ook gewoon op elk moment bij een automaat in een supermarkt e.d.

Voor de rest zegt NS dat tussen het beëindigen van je SRP (van je kaart verwijderen bij een automaat) en het aanvragen van Dal Voordeel 48 uur moet zitten, maar vaak lukt het de volgende dag ook wel.

Bij NS Flex Dal Voordeel krijg je het in principe één jaar gratis, maar dat is in de vorm van € 5,10 korting per maand (op elk NS Flex abonnement?). Wat je verder wijzigt in de loop van het jaar doet er niet toe, de korting is voor 12 maanden.

Reageer