beantwoord

abbonomwnt kaart verlopen

  • 1 July 2023
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

Hey goede dag,

 

ik kom net bij de trein aan en ik wil inchecken staat er dat mijn ovchip kaart verlopen is maar ik heb onbeperkt reizen in het weekend op mn ov staan en daar loop ik nu tegen aan dat ik moet betalen en niet een nieuwe ov heb gekregen 1 maand van te voren zoals aangegeven op de website… wat nu en wanneer krijg ik een nieuwe ov?

 

mvg, kosta kamvyssis

icon

Beste antwoord door Momo 1 July 2023, 20:35

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge

Geen bericht gekregen hierover? Een nieuwe kaart krijg je nooit automatisch.

Reputatie 7
Badge +3

Een nieuwe kaart krijg je nooit automatisch.

Soms wel, als je eerder toestemming hebt gegevens om je foto te mogen hergebruiken. Is dat niet het geval hoort NS een mail te sturen met het verzoek een nieuwe foto te uploaden, met deze foto regelt NS dat je een nieuwe kaart krijgt. Maar met dat sturen van het verzoek voor een nieuwe foto is lange tijd een probleem geweest. Dat zou nu sinds een paar weken opgelost zijn, maar als het moment waarop die mail gestuurd had moeten worden (10 weken voor de verloopdatum) nog tijdens de storing was krijg je niet alsnog dat verzoek maar moet je zelf de nieuwe kaart aanvragen. 

Door een technische fout heeft een grote groep klanten de afgelopen maanden niet op tijd bericht gekregen over het verlopen van hun OV-chipkaart. Heb je geen bericht van ons gekregen en verloopt je pas binnenkort? Zorg dan dat je een vervangende nieuwe OV-chipkaart bestelt. Dan worden actieve abonnementen en reisproducten direct op je kaart gezet. De aanschafkosten van € 7,50 krijg je van ons terug. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice.

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/ov-chipkaart-verlopen.html

 

Dus nu zo snel mogelijk op de site van OV-chipkaart.nl een nieuwe kaart aanvragen en hiervan de kosten bij NS terug vragen. En voor reizen totdat die nieuwe kaart binnen is contact opnemen met NS. 

 

Reageer