beantwoord

abo wijziging mislukt? pas kapot?

  • 29 March 2023
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb twee problemen.

  1. ik heb mijn NS flex (de gratis versie) gewijzigd naar een Dal voordeel. Dit kan ik terug zien in mijn account maar als ik incheck dan staat er nog steeds 'reizen op rekening' op het incheck schermpje én ik kan het product ook niet ophalen bij een automaat. Hoe komt dit? Ik heb mij ingecheckt om ongeveer 11:20.
  2. In de tram kon ik niet meer uitchecken, ik heb meerdere apparaten gebruikt maar er gebeurde niks. Geen melding helemaal niks. Voor de andere reizigers werkte het wel. Betekent dit dat mijn pas (die een jaar of 1-2 oud is) nu al weer vervangen moet worden?
icon

Beste antwoord door mrfreeze 29 March 2023, 12:19

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi ninap,

  1. Dit klopt. Bij alle Flex-abonnementen staat alleen het product ‘Reizen op rekening’ op de OV-chipkaart. Wijzigingen binnen Flex hoeven ook niet bij een automaat opgehaald te worden. Als in Mijn NS het goede abonnement staat, is alles in orde.
  2. Dat zou natuurlijk zomaar kunnen. Houd je de pas wel stil voor het apparaat? Soms zie ik mensen hun pas driftig heen en weer zwaaien. Dat is niet de bedoeling, je moet 'm gewoon tegen het apparaat houden zonder te bewegen.
Badge +3

Hoi ninap,

  1. Dit klopt. Bij alle Flex-abonnementen staat alleen het product ‘Reizen op rekening’ op de OV-chipkaart. Wijzigingen binnen Flex hoeven ook niet bij een automaat opgehaald te worden. Als in Mijn NS het goede abonnement staat, is alles in orde.
  2. Dat zou natuurlijk zomaar kunnen. Houd je de pas wel stil voor het apparaat? Soms zie ik mensen hun pas driftig heen en weer zwaaien. Dat is niet de bedoeling, je moet 'm gewoon tegen het apparaat houden zonder te bewegen.

Als een apparaat in een bus of tram helemaal niet reageert (dus ook geen foutmelding) dan inderdaad een paar seconden tegen het apparaat houden. In sommige bussen hier werkt het al amper als een kaart in een (hard plastic) hoesje zit.

Voorheen (oude apparatuur) kon je gewoon een portemonnee in de buurt van zo’n apparaat houden en werkte het al. Dat is op dit moment geen goed idee meer, zeker niet als er ook een bankpas in zit.

Reageer