Belangrijk: OV-chipkaartwijziging | NS Community

Belangrijk: OV-chipkaartwijziging



Toon eerste bericht

84 reacties

Reputatie 4
Andersom was het ook klantjes pesten. Tussendoor een bezoekje aan het loket, waarbij men door de poortjes moest, was ook nadelig. Een tweede anonieme ov kaart zal in veel gevallen de pijn verzachten.

Het pesten van klanten ontstond inderdaad al toen er geen losse kaartjes met korting meer werden verkocht waardoor je je reis gedwongen moest onderbreken, maar men is nu het doel compleet voorbijgeschoten nu het tijdstip van reizen niet meer bepaalt of je voor korting in aanmerking komt maar het tijdstip van de eerste incheck.
Het zal nog wel gekker worden, ze zijn nu aan het proefdraaien om abonnementhouders niet meer met korting door te laten reizen in de spits heb ik het idee (met het dal dagkaartje en het nieuwe groepsticket)
Reputatie 7
Badge +3
Het pesten van klanten is het gevolg van het besluit om geen OV-chipkaartlezers in de treinen zelf te hangen. Dan was deze idioterie niet nodig en had je eenvoudig kunnen uit- en weer inchecken.
Het zal nog wel gekker worden, ze zijn nu aan het proefdraaien om abonnementhouders niet meer met korting door te laten reizen in de spits heb ik het idee (met het dal dagkaartje en het nieuwe groepsticket)

Wie weet, maar als ze dat op dezelfde manier oppakken als het rookbeleid maak ik me vooralsnog geen zorgen. ?
Reputatie 6
Badge +2
Vanaf 1 september 2016 is de eerste check-in bepalend voor het tarief van de volledige reis, mits er niet langer dan 35 minuten tussen uit- en weer inchecken zit. Zo kun je zonder tariefsverhoging de poortjes passeren om over te stappen, maar ook om bijvoorbeeld een broodje te halen of een winkel te bezoeken.
Dit blijkt niet te werken als je voorafgaand aan de treinreis een busrit met Arriva Zuid-Holland hebt gemaakt, zie https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/bug-van-rit-naar-reis-45192! bijdragevandennis
Reputatie 2
Sinds kort zie ik geen overstap ok meer maar VOL TARIEF.

bijv
15:00 incheck (gratis)
16:15 uitcheck ivm toiletbezoek op tussenstation
16:20 incheck (ivm vervolg reis)
16:50 uitcheck

eerder was toiletbezoek gratis (overstap ok)

nu kost het ongev. 20 euro.

situatie: dalvrij, alle in uit checks bij ns.

is de situatie van voor 2016 weer actief?
Hmm, dat zou niet mogen, martijndv.

Op basis van je reisschema zou je gewoon op basis van je Dal Vrij verder moeten kunnen reizen. Is dit je vaker overkomen?

De trein van Maastricht vertrekt om 9.01 u. Ik ging ervan uit dat als ik om 8.55 u incheck en dan meteen uitcheck op het station van aankomst, het wel duidelijk is dat ik de trein van 9.01 heb genomen. Maar kennelijk is dat dus nog niet gekoppeld. 

Reputatie 7
Badge +3

De trein van Maastricht vertrekt om 9.01 u. Ik ging ervan uit dat als ik om 8.55 u incheck en dan meteen uitcheck op het station van aankomst, het wel duidelijk is dat ik de trein van 9.01 heb genomen. Maar kennelijk is dat dus nog niet gekoppeld. 

Inchecktijd is bepalend voor of je met een abonnement of op vol tarief reist, niet de vertrektijd. Dat is altijd al zo geweest. Je hebt een 5 minuten marge. Als je op voltarief hebt gereisd dan heb je voor 8.55 uur ingecheckt.

Reageer