beantwoord

Check-uit alert service

  • 7 March 2022
  • 5 reacties
  • 205 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik ontving vanochtend een email van de NS Check-uit alert service met de mededeling dat ik mogelijk vorige week niet had uitgecheckt. Mijn OV-account geeft aan dat ik wel heb uitgechekt; ook is het juiste bedrag van het instaptarief teruggeboekt.

Bij het uitchecken op Leiden Centraal op 1 maart viel mij wel op dat het display van het poortje waardoor ik het station verliet zwart was. Kan dit eventueel de oorzaak van de melding zijn?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 7 March 2022, 12:40

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi WHout en welkom op de NS Community! 

Vreemd dat je toch de mail hebt ontvangen als de reisgegevens wel lijken te kloppen. De mail wordt eigenlijk alleen gestuurd wanneer er iets mis is gegaan met het in- en/of uitchecken. Wanneer het poortjes een zwart scherm heeft, kan er een storing zijn waardoor de uitcheck toch niet gelukt is. Het kan zijn dat de reis dan al automatisch gecorrigeerd is. Ik raad je aan om nog wel even je reisgegevens te controleren via je Mijn NS-account of even contact op te nemen met de klantenservice zodat ze dit na kunnen kijken.

Ik kreeg een mail dat ik vorige week niet heb uitgecheckt. Ik wil het aanpassen op de site maar krijg steeds bericht dat er een technische fout is. Wat moet ik nu doen?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb ook al twee keer een e-mail ontvangen over een gemiste uitcheck bij NS die niet gemist was. Daarna nog een keer een melding over een gemiste uitcheck in een bus van Transdev. 
Alle drie de ritten stonden keurig in het overzicht bij Mijn OV-chipkaart en heb ik kunnen declareren.

Het is mij een raadsel waar die spookmeldingen vandaan komen.

 

Ik kreeg een mail dat ik vorige week niet heb uitgecheckt. Ik wil het aanpassen op de site maar krijg steeds bericht dat er een technische fout is. Wat moet ik nu doen?

@Haarlemsemug Neem even contact op met onze Klantenservice zoals mijn collega ook heeft geadviseerd aan WHout.

Bij mij eenzelfde verhaal: vanmorgen kreeg ik een mail dat een gemiste checkuit van 3 dagen geleden automatisch gecorrigeerd is. Dit is wel heel vreemd omdat ik echt heel zeker weet dat ik toen correct heb uitgecheckt. In OV-chipkaart.nl staat alles ook keurig geregistreerd inclusief de checkuit die ik gemist zou hebben, precies zoals ik het me herinner en ook terug kan zien in de checkin/ checkuit-meldingen die ik op mijn telefoon heb gekregen. In mijnns echter staat niet de juiste registratie, die mist bijna al mijn reizen van die dag.

Ik ga er voorlopig maar vanuit dat alles netjes en correct op de faktuur komt.

Mogelijke trigger van de gebrekkige ns-registratie: ik heb, behalve ingecheckt in Rotterdam daar tevens de toeslag geboekt bij een paaltje voor de intercitydirect. De NS-app wist direct daarna al niet meer hoe het zat: die gaf aan dat ik 2x had ingechecked. Er zit duidelijk iets niet goed in de systemen van NS.

Reageer