chipkaart | NS Community
beantwoord

chipkaart

  • 20 June 2022
  • 2 reacties
  • 61 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb een NS Flex Dal voordeel abonnement. Mijn OV-chipkaart verloopt binnenkort. Krijg ik automatisch een nieuwe toegestuurd of moet ik die zelf aanvragen bij OV-chipkaart?

icon

Beste antwoord door Momo 20 June 2022, 23:01

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u een abonnement heeft, moet u het automatisch krijgen. Is het er een week of vier van te voren nog niet dan moet u even contact opnemen met Klantenservice. We krijgen hier af en toe berichten dat het mis gaat

 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook kijken in je account op OV-chipkaart.nl. Als je daar nog geen account heb kun je die aanmaken en je kaart toevoegen. Daar moet zijn aangegeven of voor een bijna verlopen kaart kaartvernieuwing is aangevraagd. Dat zou vanaf zeker 6 of 7 weken voor de verloopdatum moeten gebeuren. Als daar alleen staat dat de kaart binnenkort verloopt is er niet door NS een kaartvernieuwing aangevraagd en zul je dit zelf moeten doen.

Vaak moet er een nieuwe foto worden aangeleverd en stuurt NS een verzoek om die foto aan te leveren naar de abonnementhouder. Maar dat gaat wel eens mis en als NS dan geen foto aanlevert bij OV-chipkaart.nl wordt de kaartvernieuwing niet ingezet. 

Reageer