beantwoord

combinatie van abonnementen op een ov

  • 26 September 2023
  • 6 reacties
  • 298 Bekeken

goedemorgen,

Ik heb een ns flex abonnement wat ik nu dagelijks gebruik om te reizen met het ov.

Nu lees ik dus op andere topics dat het mogelijk is om het BTM (bus, tram, metro) deel uit te zetten van ns flex en dan kan ik in plaats van dat een Arriva abonnement voor nemen. Aangezien ns flex reizen op rekening is, moet ik dan nog saldo op mijn kaart zetten voor het deel van Arriva dat ik gebruik.?

icon

Beste antwoord door iMark 26 September 2023, 11:59

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

goedemorgen,

Ik heb een ns flex abonnement wat ik nu dagelijks gebruik om te reizen met het ov.

Nu lees ik dus op andere topics dat het mogelijk is om het BTM (bus, tram, metro) deel uit te zetten van ns flex en dan kan ik in plaats van dat een Arriva abonnement voor nemen. Aangezien ns flex reizen op rekening is, moet ik dan nog saldo op mijn kaart zetten voor het deel van Arriva dat ik gebruik.?

Het advies is om in dit soort gevallen 2 aparte OV-chipkaarten te gebruiken.

Reputatie 7
Badge +3

Ja. Als je op saldo reist (bijvvoorbeeld met een kortingsabonnement van Arriva) moet je uiteraard saldo op je kaart hebben staan.

Maar eerst moet je dan BTM van NS Flex laten uitzetten. Je kunt daarna een kortingsabonnement toevoegen. Ik raad aan om dat te combineren met automatisch opladen. 
https://www.ov-chipkaart.nl/automatisch-opladen

@Henkpeetersen In bijgevoegd topic wordt de werkwijze uitgelegd. Handig is anders maar het zou moeten werken.

Het zal dus afhangen van het abonnement van Arriva. Een kortingsabonnement voor reizen op saldo schijnt minder goed te werken. Het wordt nog steeds aangeraden om dan een tweede OV-chipkaart te nemen. Een abonnement voor volledig afgekocht reisrecht bij Arriva zou wel moeten werken.

Ja. Als je op saldo reist (bijvvoorbeeld met een kortingsabonnement van Arriva) moet je uiteraard saldo op je kaart hebben staan.

Maar eerst moet je dan BTM van NS Flex laten uitzetten. Je kunt daarna een kortingsabonnement toevoegen. Ik raad aan om dat te combineren met automatisch opladen. 
https://www.ov-chipkaart.nl/automatisch-opladen

@Henkpeetersen In bijgevoegd topic wordt de werkwijze uitgelegd. Handig is anders maar het zou moeten werken.

Het zal dus afhangen van het abonnement van Arriva. Een kortingsabonnement voor reizen op saldo schijnt minder goed te werken. Het wordt nog steeds aangeraden om dan een tweede OV-chipkaart te nemen. Een abonnement voor volledig afgekocht reisrecht bij Arriva zou wel moeten werken.

ik reis met ns op rekening daarom de vraag, als ik het gedeelte voor bus tram en metro uitzet of ik dan, wanneer ik een abonnement van Arriva neem of ik dan nog wel saldo op mijn kaart moet laden. voor het gebruik van de bus

Ja. Als je op saldo reist (bijvvoorbeeld met een kortingsabonnement van Arriva) moet je uiteraard saldo op je kaart hebben staan.

Maar eerst moet je dan BTM van NS Flex laten uitzetten. Je kunt daarna een kortingsabonnement toevoegen. Ik raad aan om dat te combineren met automatisch opladen. 
https://www.ov-chipkaart.nl/automatisch-opladen

@Henkpeetersen In bijgevoegd topic wordt de werkwijze uitgelegd. Handig is anders maar het zou moeten werken.

Het zal dus afhangen van het abonnement van Arriva. Een kortingsabonnement voor reizen op saldo schijnt minder goed te werken. Het wordt nog steeds aangeraden om dan een tweede OV-chipkaart te nemen. Een abonnement voor volledig afgekocht reisrecht bij Arriva zou wel moeten werken.

Ik zie dat arriva ook zo iets heeft als ns flex onder de noemer “Arriva Flow” ik weet niet of dit ook in de bus geldig is kortingsabonnement 

Reputatie 7
Badge +4

Twee ov-chipkaarten is veel handiger en minder gedoe. Bedenk dat als je er twee abonnementen opzet de overige reizen weer op saldo moeten worden afgerekend. Ik heb vier chipkaarten en het gaat goed. Van te voren nadenken welke kaart, daarmee inchecken en voorin je mapje met kaartjes doen. Een bejaarde Bommel kan het ook.

Reputatie 7
Badge +3

@justanonymous Het zal per abonnement van Arriva verschillen wat de beste oplossing is. Of minst slechte. Het blijft gedoe.

Er zijn voor Arriva kortingsabonnementen die ook korting op de treinen van Arriva en waarvoor andere spitstijden gelden dan voor sommige NS Flex-abonnementen.

Het is bepaald niet eenvoudig om dit goed af te stemmen.

Reageer