Beste,
Ik probeer iets voor elkaar te krijgen, wat volgens mij heel eenvoudig is, maar kennelij onmogelijk is.
Het gevolg is dat wij nu moeten betalen voor een service die we helemaal niet afnemen.
Wat is het geval: mijn vrouw werkt als stewardess en was vannacht door vertraging te laat om haar fiets uit de stalling te halen en kon dus ook niet uitchecken. Vanmorgen vroeg moest zij weer met haar OV kaart naar Shiphol voor een vakantie. Zij vroeg mij haar fiets op te halen. Dat is gelukt.
Echter, het lukte niet uit te checken zonder haar OV-kaart. NS stuurde mij naar de stalling met de instrucite dat ik met een foto van de kaart en een ingesproken boodschap dit te regelen bij de stalling.
De mensen van de stalling ontkenden dit, op onvriendelijke wijze, ze lachten me net niet uit…
Vervolgens weer gebled met de klantenservice; deze medewerker beweerde dat het simpleweg onmogelijk was voor haar om de uitcheck te doen, dus het was mijn risico, dus moest ik de kosten maar voor lief nemen…. Haar leidinggevende had haar geinstrueerd, maar die kreeg ik niet te spreken. Er werd ook nog gesuggereerd dat ik fraude zou plegen. Maar zou ik al deze moeite ondernemen om een fiets graits te kunnen stallen? dat is een idioot idee.. Enfin, gelijk een klacht ingediend, want dat moet ook bij dezelfde klantenservice. Dat is heel raar: ik diende een klacht in bij de medewerker waar ik de klacht over had en kreeg geen afschrijft of bevestiging…..Enfin, toen maar nog eens deze situatie via de chat. Uiteindelijk, een medewerker ‘Timo’ aan de chat, die als eerste stelde: “Ik heb niet echt het idee dat je het helemaal begrijpt ”...Dat is ongekend bot en deed mij koken……
Enfin, hier maar even spuien en mijn vraag nog maar eens herhalen; hoe kan het dat in een uitzonderlijk geval, het onmogelijk is een fiets uit te checken zonder een OVkaart van de fiets eigenaar?
Er zullen toch veel meer situaties denkbaar zijn; bijvoorbeeld verlies, diefstal, etc. etc….
Ik begrijp er niets van,. bovendien roept de stijl van service verlenen en de service omgeving ongelofelijk veel frustratie op; mensen niet te spreken krijgen, botte antwoorden, klachten indienen via Facebook of X ik blijf daar pricipieel weg. Een chatbot die jouw uitzondering niet begrijpt en dan een medewerker die botweg voor zich uit zit te typen en geen idee heeft wat hij aanricht….Echt slecht.
Kan iemand toch iets aan deze situatie doen?