Skip to main content
beantwoord

correctie bedraf

Beste, 

waarom moet ik een correctie bedrag betalen van €20 euro terwijl ik 2e klas rijdt? ik kreeg vandaag 17 maart een mail binnen van NS. dat ik 20 euro extra moet betalen. dit kan niet kloppen. 

En wie gaat hier over? 

Graag reactie, 

Met vriendelijke groet, 

Paula Verberk

Beste antwoord door Robert B

Welkom bij de NS Community!

Staat erbij dat het om 1e klas reizen gaat? 20 euro kan ook voor een gemiste in/uitcheck zijn.

Wie gaat hierover? De Klantenservice (telefoon, chat, social media).

Bekijk origineel

2 reacties

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30030 reacties
  • Antwoord
  • 17 maart 2025

Welkom bij de NS Community!

Staat erbij dat het om 1e klas reizen gaat? 20 euro kan ook voor een gemiste in/uitcheck zijn.

Wie gaat hierover? De Klantenservice (telefoon, chat, social media).

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25058 reacties
  • 18 maart 2025

Het principe bij een correctietarief voor de eerste klas is dat u bent aangetroffen in de eerste klas met een tweede klas kaartje. De conducteur geeft dan een seintje naar de computer en die bepaalt achteraf of u een eersteklasabonnement had, dan wel dat u de toeslag hebt genomen binnen een kwartier na de incheck. De computer gaat daar in principe over maar als het vreemd genoeg niet juist is, dan kunnen ze bij Klantenservice corrigeren. Normaalgesproken heeft de computer gelijk en de conducteur zal deze vraag aan de computer alleen stellen als u in de eerste klas wordt aangetroffen. Het wordt hem ook niet meegedeeld, wel aan u. Feitelijk geeft de conducteur de boete ook niet, hij geeft mogelijke onregelmatigheden door aan de computer.

Zat u misschien in de sprinter in de eerste klas? De stoelen zijn nagenoeg hetzelfde, maar wel rood.

Ik hou er net als ​@Robert B rekening mee dat het voor een gemiste in- of uitcheck is. Dat kan eens een keer gebeuren en correctietarief wordt maximaal drie keer per jaar kwijtgescholden, Het beste is het even na te kijken waar het voor was.

Reageer