beantwoord

de ov kaart is nog niet binnen ...!!


  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

hoi , ik heb een ov kaart besteld en een nieuwe weekend vrij abonnement besteld en betaald in 27 feb en ik heb niets tot nu toe ….!! blijkbaar is  de NS ALLEEN snel met geld nemen … en de rest is traag …!! ( inclusief de treinen ) … ik heb die waardeloze ( meerdere keren ) klanten service gebeld en gechat en gestuurd van de kast naar de muur …. 

ten eerst , die hebben zelf bepaald de geldigheid op 5 maart … !! dus ik mag niet gebruiken in 1e weekend 2 of 3 maart … waarom ??? ik heb betaald voor de hele maart ...toch !

ten tweede vandaag is 8 maart en ik kan nog niet reizen in de 2e weekend ! is dat eerlijk …???!!

ten derde … NS hebben 34,95 euro genomen voor de hele maand  maart en geen  reken gehouden met de geldigheid …. het bedrag moet verminderd in verhouding … NS weet al dat ik kan niet reizen … want zij hebben niet verzonden zoals hun eerdere belofte dat het op 5 maart bij mij mij zou zijn … de enige wat ik krijg domme mails van verwelkomen …!! ppfff… terwijl mijn ns account is gemaakt en geactiveerd vanaf 27 feb ...

icon

Beste antwoord door Laura NS 8 March 2024, 14:06

Bekijk origineel

11 reacties

Hoi iraqi, welkom op onze NS Community. Ik begrijp uit je bericht dat je niet blij bent over de levering van de kaart. Ik kan bevestigen dat hier inderdaad een vertraging is ontstaan. Ik noem even een klant die ik vanmorgen aan de lijn had als voorbeeld: Deze persoon had op 29 februari de kaart met abonnement besteld en deze hebben wij pas 5 maart naar OV-chipkaart gestuurd voor de productie en verzending van de kaart. Hier zit dus helaas een vertraging in van 5 á 6 dagen. De productie en levering van de kaart kan tot 5 werkdagen duren. Als ik het goed calculeer heb jij dan uiterlijk vandaag of morgen je kaart binnen. Dan kan je in ieder geval dit weekend nog wel reizen.

Heb jij in de tussentijd nog kosten gemaakt die je anders zou reizen met je Weekend Vrij abonnement? Neem dan even contact op met onze klantenservice voor restitutie en eventueel nog Tijdelijk Reisrecht voor aankomende reizen.

Mijn excuus voor dit ongemak!

Bedankt voor jouw reply, 

Nee ik heb geen extra kosten gemaakt want zonder ov kaart kan je je niet eens via de poort!! Maar mijn frustratie wordt steeds groter...

En de mensen van de klanten service weten erg weinig en nergens bevoegd om een probleem op te lossen...!! Zij hebben mij beloofd om reisrecht te zenden en later coupon codes... ik  heb niets gekregen... tijd verspillen met zulke mensen....

Dat lijkt me erg vervelend, iraqi. Neem toch nog even contact op en vraag specifiek naar Tijdelijk Reisrecht omdat de kaart nog niet binnen is. Dan kan je in ieder geval toch nog reizen met de voorwaarden van je abonnement.

Badge +3

Dat lijkt me erg vervelend, iraqi. Neem toch nog even contact op en vraag specifiek naar Tijdelijk Reisrecht omdat de kaart nog niet binnen is. Dan kan je in ieder geval toch nog reizen met de voorwaarden van je abonnement.

Je kunt (voor 3 reizen) ook gewoon reizen op een bankpas en daarna claimen via https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Tijdelijk reisrecht gaat tegenwoordig via couponcodes voor e-tickets met spitsbeperkingen.

Voorheen kon er ook een tijdelijke versie van je abonnement op een anonieme ov-chipkaart gezet worden, maar ja zo’n kaart kost € 7,50 en heb je daarna weinig meer aan.

De Hetzelfde voor mij. Kaart aangevraagd in combinatie met een Flex Dal-abonnement en niets ontvangen. Ik heb op 13 maart opnieuw een aanvraag ingediend en nog steeds niets

De Hetzelfde voor mij. Kaart aangevraagd in combinatie met een Flex Dal-abonnement en niets ontvangen. Ik heb op 13 maart opnieuw een aanvraag ingediend en nog steeds niets

Klopt uw huisadres in het systeem wel!

Reputatie 5

Tijdelijk reisrecht gaat tegenwoordig via couponcodes voor e-tickets met spitsbeperkingen.

Mag ik even corrigeren? Spitsbeperking is voor etickets, maar couponcodes tijdelijk reisrecht zijn anders, en hierbij gelden de voorwaarden van het abonnement waar ze voor bedoeld zijn.

Heb ik een maand geleden bij de klantenservice nagevraagd omdat ik er klachten over had, het dingetje wat je krijgt lijkt namelijk verdacht veel op een normaal eticket maar er zit wel een wezenlijk verschil in. Er valt trouwens ook op de website te lezen; “De voorwaarden van je abonnement gelden ook voor het e-ticket.”

Badge +3

Mag ik even corrigeren? Spitsbeperking is voor etickets, maar couponcodes tijdelijk reisrecht zijn anders, en hierbij gelden de voorwaarden van het abonnement waar ze voor bedoeld zijn.

Heb ik een maand geleden bij de klantenservice nagevraagd omdat ik er klachten over had, het dingetje wat je krijgt lijkt namelijk verdacht veel op een normaal eticket maar er zit wel een wezenlijk verschil in. Er valt trouwens ook op de website te lezen; “De voorwaarden van je abonnement gelden ook voor het e-ticket.”

Helemaal goed! Dank voor deze informatie, en dat geldt dus ook voor een vervangende Keuzedag.
Men zal je dus moeten geloven dat je reis buiten de spits begonnen is.

De Hetzelfde voor mij. Kaart aangevraagd in combinatie met een Flex Dal-abonnement en niets ontvangen. Ik heb op 13 maart opnieuw een aanvraag ingediend en nog steeds niets

Klopt uw huisadres in het systeem wel!

Ja, alles is OK

Reputatie 7
Badge +3

Mag ik even corrigeren? Spitsbeperking is voor etickets, maar couponcodes tijdelijk reisrecht zijn anders, en hierbij gelden de voorwaarden van het abonnement waar ze voor bedoeld zijn.

Heb ik een maand geleden bij de klantenservice nagevraagd omdat ik er klachten over had, het dingetje wat je krijgt lijkt namelijk verdacht veel op een normaal eticket maar er zit wel een wezenlijk verschil in. Er valt trouwens ook op de website te lezen; “De voorwaarden van je abonnement gelden ook voor het e-ticket.”

Helemaal goed! Dank voor deze informatie, en dat geldt dus ook voor een vervangende Keuzedag.
Men zal je dus moeten geloven dat je reis buiten de spits begonnen is.

Nou nee op de vervangende keuzedag staat dat deze in de dal uren geldig is.

Reageer