beantwoord

De route die ik kies

  • 3 September 2022
  • 6 reacties
  • 141 Bekeken

Hallo,


Aankomende week moet ik reizen vanaf Sloterdijk naar Den Haag Centraal. Maar ik moet reizen via Zwolle, omdat ik iets moet afgeven op het station. Ik vroeg mij af, of ik dan moet in- en uitchecken daar? Ik hoef in principe de poortjes niet te verlaten, en het zou mijn reis 4x duurder maken. Mijn vraag is dus eigenlijk, of ik vanaf Amsterdam, via Zwolle, naar Den haag zou mogen reizen. Of dat ik dan raar wordt aangekeken door de conducteur haha

 

Groet, merlinoooo

icon

Beste antwoord door Tamzin 3 September 2022, 12:08

Bekijk origineel

6 reacties

De conducteur zal u niet raar aankijken maar u gewoon een boete geven wegens zwartrijden. U mag niet honderden kilometers omreizen zonder die te betalen.

U mag alleen van Sloterdijk naar Den Haag reizen met de door de reisplanner aangegeven verbindingen en u moet dus inderdaad in Zwolle uit/inchecken zodat u de extra kilometers afrekent .

ok, helder, thx!

ok, helder, thx!

Voordeel is wel dat als u in Zwolle weer binnen 35 minuten incheckt de extra kilometers een stuk goedkoper zijn.

En hou er bij het plannen van uw reis rekening mee dat de Hanzelijn tussen Lelystad en Dronten langdurig buiten dienst is vanwege enorme schade welke veroorzaakt is door een hoogspanningskabel van Tennet die op de bovenleiding terecht is gekomen.

U kunt nu alleen met een bus tussen Lelystad en Dronten of moet omreizen via Hilversum - Amersfoort en dan naar Zwolle. Dit gaat vooralsnog zeker tto 15 september duren maar mogelijk nog langer omdat over een aantal kilometer van alles vervangen moet worden langs het spoor en zelf stukken spoor lijken vervagen te moeten worden.

 

Reputatie 7
Badge +3

ok, helder, thx!

Voordeel is wel dat als u in Zwolle weer binnen 35 minuten incheckt de extra kilometers een stuk goedkoper zijn.

Dat is zeker een voordeel. Sloterdijk - Zwolle is 114 TE en €20,80.  Zwolle - Den Haag Centraal is 147 TE en €23,90 Met 2 losse reizen zou dat €44,70 zijn, Maar check je binnen 35 minuten uit en weer in dan loopt de langeafstandkorting door en wordt het 1 lange reis van 261 TE met een overstap in Zwolle. Het maximum tarief ligt bij 200 TE en is dan €27,90. 

Reputatie 7
Badge +4

Tot Zwolle heeft u geen last maar als u dan weer naar het Westen gaat dan is dat uiteraard geen logische route zonder incheck in Zwolle of noordelijker. NS is niet helemaal gek. Dat kost extra geld voor u, het tarief is per kilometer, eigenlijk per tariefseenheid wat vaak, maar niet altijd, hetzelfde is. 

Reageer