de vervaldatum | NS Community
beantwoord

de vervaldatum

  • 7 December 2021
  • 6 reacties
  • 733 Bekeken

hoe kom ik aan de vervaldatum van mijn persoonlijke kaart?

icon

Beste antwoord door Robert B 7 December 2021, 17:52

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

Voor zover ik weet staat dat erop, anders even registreren op ov-chipkaart.nl en dan kun je daar de vervaldatum van je kaart zien.

Reputatie 7
Badge +1

Naast de foto op de kaart moet de vervaldatum staan.

Geldig tot: dd-mm-jjjj

Reputatie 7
Badge +3

Dan moet je de kaart nog wel hebben. Als je je kaart kwijt bent bv omdat je hem verloren bent en je moet hem blokkeren, dan wordt de verloopdatum gevraagd en dan kun je niet op de kaart kijken of hem nog koppelen op ov-chipkaart.nl. Heb je een abonnement bij NS kun je contact opnemen met de klantenservice om achter de verloopdatum te komen. Anders contact opnemen met de klantenservice van ov-chipkaart.nl.  

Badge +3

Het zou handig zijn als je die in Mijn NS kon zien (net als voorheen, weliswaar op een vreemde plek toen in de oude Mijn NS omgeving).

Als je een Mijn OV-chip account hebt met de kaart daaraan gekoppeld, dan kan je de einddatum daar ook vinden.

Klantenservice OV-chipkaart is bereikbaar via 0900 0980 (normaal tarief) van 7:00-21:30, die kunnen je kaart ook meteen blokkeren.

Voor Klantenservice NS, zie https://www.ns.nl/klantenservice/contact

Reputatie 7
Badge +3

Het zou inderdaad handig zijn als de verloopdatum weer te vinden zou zijn in je MijnNS account. Met NS Flex zullen mensen wellicht minder vaak de (nieuwe) kaart koppelen in hun ov-chipkaart account want daar zie je dan toch geen bedragen meer, wat wel het geval is met reizen op saldo. Dan krijg je wel dat wanneer je de kaart kwijt bent, je de verloopdatum niet meer kunt zien in je ov-chipkaart account. 

Ik ga deze feedback doorgeven aan de collega's achter Mijn NS. Wellicht kan de zichtbaarheid van de vervaldatum (weer) toegevoegd worden. :smile:

Reageer