beantwoord

diefstal ov flex

  • 18 August 2022
  • 3 reacties
  • 86 Bekeken

Beste,

 

30 juni heb ik voor het laatst mijn OV gebruikt. Ik heb een OV flex abonnement waardoor er geen saldo op hoeft te staan. Ik dacht dat mijn ov in huis lag maar dat is niet het geval want ik zie in de mijn-ns app dat mijn ov gewoon is gebruikt door iemand anders! Ik wil graag mijn kaart blokkeren en mogelijk mijn geld terug. 
Het gaat om dit kaartnummer: 

kaartnummer verwijderd door moderator

T.J. Van Eekeren

Ik hoor graag van u.

vriendelijke groet 

Tos

icon

Beste antwoord door Tomas NS 18 August 2022, 10:33

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U moet dit snel doen via Klantenservice. Wij kunnen u niet helpen. Dit is een reizigersforum 030 7515155. De blokkade is niet meteen helaas; verwijder uw nummer hier  direct. 

Goedemorgen Tos! En welkom bij onze Community. Ik heb het kaartnummer even uit je post gehaald.

 

Wat is het enorm balen dat je OV-chipkaart weg is. En zéker schrikken dat deze in gebruik blijkt te zijn door iemand anders. Helaas kan ik persoonlijk je niet van dienst zijn met het blokkeren van de kaart, omdat de kaart van OV-chipkaart is.

Blokkeren van de kaart gaat het snelst via de website van OV-chipkaart, maar daar heb je wel de einddatum van de kaart voor nodig. De klantenservice kan deze voor je opzoeken. Indien je reist met een abonnement (niet NS Flex Basis) dan kunnen zij ook gelijk kijken naar een tijdelijk alternatief tot je je nieuwe kaart binnen hebt. Ik heb even voor je gekeken naar de drukte en kom daar tot de conclusie dat de beller momenteel het snelste is.

Ik wil graag mijn kaart blokkeren en mogelijk mijn geld terug. 

Tot het moment dat uw kaart is geblokkeerd is eventuele schade voor eigen rekening. Anders zou frauderen ook wel erg makkelijk worden.

Reageer