beantwoord

drievoudige strafmaatregel voor reizen met ongeldig vervoersbewijs


Mijn tienerzoon verliest zijn ov kaart.  Hij neemt zonder toestemming zijn moeders ov-kaart en hij checkt in.   Hij is niet helemaal op de hoogte van de vervoersvoorwaarden, heeft te goeder trouw ingecheckt, maar helaas is hij nu in overtreding.

De gevolgen: kaart ingenomen, opstaptarief (veel groter dan het korte ritje dat hij neemt) kan niet vergoed worden, want niet uitgecheckt, EN dan de boete …  drie keer raak!

Nu begrijp ik dat als hij helemaal niet was ingecheckt hij onder het staande beleid van de NS (eerste overtreding ooit, verlegen en timide tiener) hij waarschijnlijk onder coulance een waarschuwing of kwijtschelding zou hebben gehad.

Maar nu heeft mijn tienerzoon dus een schade post van kosten van de reis + boete + instaptarief + moeders kaart ingenomen.

Uw klantenservice vindt dit blijkbaar “fair”.  Ik vind het gemeen en machtsmisbruik. U kunt de details nog eens nalezen onder Uw kenmerk: 5246962531.  Ik heb sterk de indruk dat uw medewerker mijn bezwaarschrift niet gelezen heeft.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 1 March 2024, 22:08

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het toont het gebrek aan  kwaliteit van de geschillencommissie. Na de uitspraak in 2015 moet je je toch serieus afvragen of je de geschillencommissie in staat is altijd  een verantwoorde uitspraak te doen. 

Reageer