Dubbel geld betaald bij een ov automaat | NS Community
beantwoord

Dubbel geld betaald bij een ov automaat

  • 17 April 2023
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

Beste mensen, 

Mijn moeder-82- reist met Valys Begeleid en vergeet vaak dat ze een ov chipkaart heeft. Zo heeft ze afgelopen donderdag op een of andere manier 2 kaartjes enkele reis Amersfoort-Den Haag van haar rekening af laten schrijven. Zo te zien gekocht via een ticketautomaat. 

Als ik een medewerker bel zegt ze dat ik-als zij zelf aanwezig is- in de chat foto’s van de afschriften moet sturen. Echter: in de chat krijg je alleen virtuele Jens en op een echt mens is het eindeloos wachten. 
Wie heeft er nog tips hoe ik dat geld voor haar terug kan krijgen? 
Groet,
Margriet 

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 17 April 2023, 21:37

Bekijk origineel

2 reacties

Goedenavond Margriet68 en welkom bij de NS Community.

Ik snap niet zo goed wat er nu precies is gebeurd. Je moeder heeft een OV-chipkaart, maar heeft ook losse tickets uit een kaartautomaat gekocht en daar wil je graag een compensatie voor?

Dat kan enkel als die extra gekochte tickets nog in het bezit zijn. Daar staan ticket nummers op aan de hand wij kunnen controleren om wat voor vervoerbewijs het gaat en of een eventueel abonnement op dat moment actief was. Met een bankafschrift voor de kosten van die tickets kunnen wij niet zo veel.

Hoe dan ook, het is de laatste tijd vaak druk bij chat, maar je hoort wel een medewerker moeten spreken op den duur, als Jens aangeeft dat je doorverbonden wordt. Het enige wat ik kan adviseren is daarop wachten.

Reputatie 7
Badge +3

Heeft jouw moeder een facebook-account? Dan zou je via haar account contact kunnen opnemen met NS klantenservice. Heeft zij zelf geen account maar jij wel dan moet zij ipv privacy toestemming geven dat jij het voor haar afhandelt.

Reageer