beantwoord

Dubbele incheck

  • 20 November 2023
  • 8 reacties
  • 179 Bekeken

Hoi,

Op 14 november is mijn reis van Ede Wageningen naar Amersfoort twee keer afgeboekt, op hetzelfde tijdstip. Hoe krijg ik dit geregeld. 

Om eerlijk te zijn gaat de klantenservice en de reiskostenservice er erg op achteruit momenteel.

Op 9 oktober eenzelfde iets toen ik in Amersfoort wilde uitchecken met mijn papieren ticket, die wer niet geaccepteerd, dus maar met mijn ov-chipkaart, dat bedrag werdt wel afgeschreven, maar de link om dit te corrigeren is nooit gemeld bij mijn reis.

 

André 

icon

Beste antwoord door Robert B 21 November 2023, 20:08

Bekijk origineel

8 reacties

Welkom op onze NS Community, AndréNagelhout. Je bent niet de eerste die ik over 14 november hoor. Daar is wat mee aan de hand, dat zijn we nu aan het uitzoeken. Zodra ik meer weet, zal ik het hier plaatsen.

Wellicht hebt u op 14 november de paaltjes/poortjes van NS en Connexxion door elkaar gehaald.

Op 9 oktober heeft u met een chipkaart uitgecheckt terwijl u een papieren ticket had. Dan betaalt u uiteraard altijd dubbel.

Er is inderdaad iets aan de hand. Sommige reizen (14 november vooral verneem ik) zijn dubbel in de reishistorie geplaatst. IT is bezig dit z.s.m. op te lossen met het verzoek de factuur af te wachten.

Hoi, ik had een hetzelfde probleem, maar op vrijdag, 17 november. Ik denk dat de IT-system werkt een beetje raar voor mij, maar niet verkeerd. Ik ben in Apeldoorn ingecheckt bij NS. Dan, ik heb gezien dat mijn trein naar Hengelo alleen naar Deventer rijdt, dus ik ben uitgecekt bij NS op het perron, en ingecheckt bij Arriva voor de trein naar Zutphen. Het scherm van de NS-apparat zag dat ik ingecheckt ben bij NS, maar ik wilde uit te checken als ik nam de Arriva trein in plaats van een NS-trein. Dan nam ik de trein naar Zutphen en ik ben uitgecekd bij Arriva, en ingecheckt bij Blauwnet. Ik probeerde ook bij NS uit te checken, maar het scherm zag dat ik ook ingecheckt bij NS ben en ik kende niet uit te checken daar. In Hengelo alles werkte goed, als probeerde ik niet meer bij NS uit te checken. Maar ik zag een extra checkin lijn in mijn NS zonder een uit-paar.

En dat is wat ik zie in Mijn NS: (Arriva stuurt zijn info niet naar mijn NS)

6:31 Apeldoorn in, 6:33 Apeldoorn uit (ik nam een trein om 6:38 naar Zutphen)

6:57 Zutphen in (NS) 20€ (en geen uit)

6:57 Zutphen in (blauwnet), 7:49 Hengelo uit 0€

Wat denken jullie of moet ik 20€ vanwege de verkeerde checkin betalen?

Volgende keer probeer ik niet op de volgende (overtap)station uit te checken, als ik zal in hetzelfde situatie zijn.

p.s. sorry voor mijn verkeerde grammatica, ik ben geen Nederlander.

Badge +3

Als dit om NS Flex gaat dan zal het zich nog wel uitmiddelen, want er ontbreken door een storing nog transacties in de reishistorie (of ze staan er dubbel in). Wacht het nog een paar dagen af.

Reputatie 7
Badge +1

Wellicht hebt u op 14 november de paaltjes/poortjes van NS en Connexxion door elkaar gehaald.

Ik zie niet hoe dezelfde reis dan 2x wordt afgeboekt. Je zou dan juist 2 incomplete reizen moeten hebben.

Badge +3

Ik zie niet hoe dezelfde reis dan 2x wordt afgeboekt. Je zou dan juist 2 incomplete reizen moeten hebben.

Men is bezig met een ‘hersteloperatie’ voor missende transacties tussen pakweg 7 en 15 november, waardoor ze soms dubbel in je Reishistorie komen te staan. Neem aan dat je factuur wel zal kloppen (met vanuit NS natuurlijk de opmerking om die te controleren op onregelmatigheden).

Via de klantenservice de bedragen kunnen laten corrigeren. Een IT-fout, die bij mij niet automatisch is gecorrigeerd, maar misschien was ik er te vroeg bij.

 

Reageer