beantwoord

duur plasje

  • 20 September 2023
  • 4 reacties
  • 110 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Op 15 september haalde ik een familielid op op station Amersfoort. Ik moest nodig plassen en het toilet op het station bevindt zich achter de incheckpoortjes. Even inchecken met mijn OV-pas en na de plas even uitchecken. Daarbij is iets misgegaan, blijkbaar. Nu brengt NS € 20,00 correctietarief in rekening. Duur plasje € 0,70 plus € 20,00 = € 20,70! In de mail van de NS staat dat je het kunt terugvragen door station van bestemming aan te geven. Was dus Amersfoort. Inchecken en uitchecken met op de display bij het poortje ‘incheck ongedaan maken’. Op de NS-site kom je niet verder nadat je je (ook nog naast het kaartnummer) je geboortedatum hebt ingevuld. Herhaalde pogingen stranden steeds bij dat item. Dank je wel NS. Blijkbaar vinden jullie dat ik niet moet zeiken over een plasje à € 20,70.  Bedankt!

icon

Beste antwoord door Daniël NS 20 September 2023, 18:56

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

Het lijkt erop alsof je het station in gekomen bent via de NS poortjes en naar buiten bent gegaan door de Connexxion poortjes. In dat geval denk ik dat je nog iets meer geld kwijt bent, aangezien die blauwe poortjes eveneens een bedrag inhouden bij een uitcheck zonder incheck…..

Reputatie 6

Goedenavond W74TB. Welkom bij de NS Community. Ik raad je aan om contact op te zoeken met onze klantenservice om dit op te lossen, dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Dank je wel Edwin voor jouw ‘stuipen op het lijf’ antwoord. Niet zo klantenbindend. Even meedenken en een tip hoe dit op te lossen zou welkomer zijn geweest.

Badge +3

Kijk allereerst even op www.uitcheckgemist.nl voor de losse Connexxion in- of uitcheck, en corrigeer dat naar in Amersfoort-Amersfoort (niet gereisd). Dat zou je 20 euro moeten opleveren (te verrekenen via je volgende factuur).

Voor de gemiste NS in- of uitcheck, neem contact op met de Klantenservice. Dat zou je zomaar nog eens 20 euro kunnen opleveren (al denk ik dat het Flex systeem daar niet intrapt) 🤣

Reageer