Skip to main content

Ik ontvang gisteren deze email over een reis die ik een week eerder heb gemaakt.

Als ik bij mijn NS kijk zie ik gewoon netjes een uitcheck staan.

 

Waarom krijg ik deze mail dan?

Het verwerken van het 2e stuk van de reis kan er iets langer over hebben gedaan geladen te worden. Wellicht dat het elkaar heeft gekruist. Het kan ook zijn dat er een extra check is gemaakt met een andere vervoerder. Die zie jij dan niet in, in je Mijn NS-account. Dit kan je controleren via www.ov-chipkaart.nl.


Maar bij reizen op saldo, waar volgens de schermafdruk sprake van is, ziet NS die reis met de andere vervoerder ook niet, dus zou NS Extra daar geen melding over moeten geven.


Maar bij reizen op saldo, waar volgens de schermafdruk sprake van is, ziet NS die reis met de andere vervoerder ook niet, dus zou NS Extra daar geen melding over moeten geven.

Precies, en het tijdstip in die mail geeft duidelijk aan dat het om de NS reis vanuit Hengelo gaat.

Spookmail dus, niets aan de hand en als alleen het instaptarief (€ 10,00) ingehouden was zou dat alleen maar in je voordeel zijn 🤣


Reageer