Een Nederlands telefoonnummer is inderdaad nodig om een NS Flex abonnement te bestellen. Voor een keuzedag dient deze ingecheckt te zijn anders kan je er niet mee reizen. Fijn dat je nog wel iets positiefs hebt gevonden betreffende keuzedagen en reizen naar het buitenland.
Een Nederlands telefoonnummer is inderdaad nodig om een NS Flex abonnement te bestellen.
Misschien is dat online zo maar bij telefonische bestelling mag dat geen verschil maken. Ik kan me niet voorstellen dat dergelijke discriminatie is toegestaan.
- De keuzedag kan niet gebruikt worden in de ICE of Thallys, je zou korting horen te krijgen op het stukje dat je rijdt in NL.
Wie of wat beweert dat een keuzedag niet geldig zou zijn in de ICE? Heb je daar een link bij?
Het klopt wel dat een keuzedag in de Thalys niet geldig is. Thalys was en is in alle opzichten een eiland.
@2: in feite vanwege de tariefstelling vooral van/naar DE met Sparpreise e.d. totaal niet nodig. Tenzij je tot de uiterst schaarse of niet bestaande theoretisch groep die BC100 heeft behoort. Op inmiddels vrijwel alle regionale lijntjes naar DE kan je zelfs zonder bijbetaling voor de Kms in DE naar die enorm spannende Orte wie Leer oder Gronau. Je had dus wat slimmer kunnen wezen door te melden dat je dus daar geen Keuzedag kan laden. En met je SeniorenABO Münsterland/Westfalen kan je ook al vanaf Enschede.
En kijk eens naar de zuiderburen d´n bels: een nog veel voordeliger en zonder middagspits beperkt dagretour voor 65+ voor 7.20, geldt ook pas vanaf de eerste echte statie in het land, vermits toch veel hogere INternational tarifering wordt aangerekend voor Noorderkempen-grens.
Nog erger maken de Hongaren het:weliswaar gratis voor 65+, maar echt enkel voor binnenlands vervoer-je wordt door de MAVia op de bon geslingerd als je al zonder hongaars te reppen in de richting van de grens gaat..
Als er (voor een account of een bestelling) om een telefoonnummer gevraagd wordt vul ik meestal gewoon iets in dat ‘lijkt’ op een Nederlands nummer, zoals 0100000000.
Ze gaan je toch niet bellen, en voor vragen/opmerkingen heeft men je e-mail. SMS wordt bij NS volgens mij niet meer gebruikt.