beantwoord

Factuur

  • 23 December 2023
  • 9 reacties
  • 128 Bekeken

Goedemorgen, Ik heb verschillende vragen over een ontvangen factuur, ik spreek geen Nederlands dus ik heb wat problemen met het begrijpen van de factuur.
Ik zou het op prijs stellen als u mij een e-mailadres kunt geven waarmee ik contact kan opnemen om mijn probleem op te lossen. Mijn vraag is tot wanneer kan ik het betalen en via welke rekening, aangezien er op mijn factuur een bankrekening staat waar ik niets van weet en die ik niet heb aangemaakt. Alvast heel erg bedankt

icon

Beste antwoord door Tochjo 23 December 2023, 13:36

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

NS communiceert niet per e-mail. U kunt alleen een medewerker van NS spreken via de telefoon (de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55), via de chat (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of door een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

De kosten van de factuur worden automatisch afgeschreven van de bankrekening die gebruikt is om het abonnement te bestellen. Als dat niet lukt, dan stuurt NS een mail naar de abonnementhouder met instructies hoe er alsnog betaald kan worden.

U kunt voortaan beter in/uitchecken met uw bankpas in plaats van een eticket kopen. Dan hebt u dit soort problemen niet.

Reputatie 7
Badge +1

U kunt voortaan beter in/uitchecken met uw bankpas in plaats van een eticket kopen. Dan hebt u dit soort problemen niet.

 

@Tamzin Ik neem aan dat deze reactie niet in dit topic hoort.

NS communiceert niet per e-mail. U kunt alleen een medewerker van NS spreken via de telefoon (de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55), via de chat (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of door een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

De kosten van de factuur worden automatisch afgeschreven van de bankrekening die gebruikt is om het abonnement te bestellen. Als dat niet lukt, dan stuurt NS een mail naar de abonnementhouder met instructies hoe er alsnog betaald kan worden.

Heel erg bedankt voor je reactie. Hoe kan ik de bankrekening controleren die ik heb gebruikt? Omdat degene die op de factuur staat a priori niet overeenkomt met een bekende bankrekening, dacht ik eerst dat het oplichterij was, omdat er staat dat het bij een bankrekening in een ander land hoort (het is niet mijn land van herkomst ) Zou het oplichterij kunnen zijn? Hartelijk dank voor uw hulp, ik waardeer het enorm. Groeten en prettige kerstdagen

U kunt voortaan beter in/uitchecken met uw bankpas in plaats van een eticket kopen. Dan hebt u dit soort problemen niet.

Hartelijk dank voor uw reactie, als ik de OVchipkaart heb, hoe kan ik er dan geld aan toevoegen of wat moet ik doen als ik deze niet aan mijn creditcard wil koppelen of ermee wil betalen? Is er een andere optie? Hartelijk dank en prettige kerstdagen

Badge +3

Hoe kan ik de bankrekening controleren die ik heb gebruikt?

In Mijn NS kunt u op de startpagina klikken op uw NS Flex-product (in de figuur hieronder rood omcirkeld):
 


U krijgt dan informatie over uw NS Flex-product te zien, waaronder het rekeningnummer waar de kosten van afgeschreven worden.

 

Heel erg bedankt voor je reactie. Hoe kan ik de bankrekening controleren die ik heb gebruikt? Omdat degene die op de factuur staat a priori niet overeenkomt met een bekende bankrekening, dacht ik eerst dat het oplichterij was, omdat er staat dat het bij een bankrekening in een ander land hoort (het is niet mijn land van herkomst ) Zou het oplichterij kunnen zijn? Hartelijk dank voor uw hulp, ik waardeer het enorm. Groeten en prettige kerstdagen

NS schrijft de kosten van die rekening af en dat zou betekenen dat iemand anders voor u betaalt. Daardoor kunt u in principe niet worden opgelicht. Alleen als u zelf gevraagd wordt een bedrag over te maken naar een rekening, moet u erop letten dat u het bedrag alleen overmaakt naar de juiste rekening. Maar zelf overschrijven hoeft alleen als er iets is misgegaan met de automatische afschrijving.

In alle gevallen geldt: vertrouwt u het niet helemaal, neem dan rechtstreeks contact op met de klantenservice van NS om te controleren of de ontvangen informatie echt van NS afkomstig is. Dat kan telefonisch op het telefoonnummer 030-751 51 55, via de chat (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of door een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

 

Hartelijk dank voor uw reactie, als ik de OVchipkaart heb, hoe kan ik er dan geld aan toevoegen of wat moet ik doen als ik deze niet aan mijn creditcard wil koppelen of ermee wil betalen? Is er een andere optie? Hartelijk dank en prettige kerstdagen

Als u een factuur krijgt, dan hebt u NS Flex en kunt u niet zelf saldo laden. Tamzins reactie lijkt bedoeld te zijn geweest voor een ander topic, want uw vraag gaat niet over e-tickets.

Hartelijk dank, ik weet nu hoe ik het IBAN-probleem moet oplossen, ik moet het wijzigen en de betaling van € 40 uitvoeren. Mijn vraag is: de factuur die onder de € 24 verschijnt, is geld dat NS mij moet vergoeden, toch? Als dat zo is, staat er dat het al betaald is, maar aangezien ik geen controle heb over de vorige bankrekening (of dit weet), kan dat geld dan worden overgemaakt naar de nieuwe bankrekening die ik heb aangemaakt, of hoe kan ik dat doen? herstellen? Is er een manier om het niet kwijt te raken? Omdat er staat dat de terugbetaling is gedaan op een voor mij onbekende bankrekening en ik het niet graag kwijt wil raken. Nogmaals hartelijk dank voor uw tijd en uw geweldige hulp.

Hartelijk dank, ik weet nu hoe ik het IBAN-probleem moet oplossen, ik moet het wijzigen en de betaling van € 40 uitvoeren. Mijn vraag is: de factuur die onder de € 24 verschijnt, is geld dat NS mij moet vergoeden, toch? Als dat zo is, staat er dat het al betaald is, maar aangezien ik geen controle heb over de vorige bankrekening (of dit weet), kan dat geld dan worden overgemaakt naar de nieuwe bankrekening die ik heb aangemaakt, of hoe kan ik dat doen? herstellen? Is er een manier om het niet kwijt te raken? Omdat er staat dat de terugbetaling is gedaan op een voor mij onbekende bankrekening en ik het niet graag kwijt wil raken. Nogmaals hartelijk dank voor uw tijd en uw geweldige hulp.

Ik probeer te achterhalen waar dit rekeningnummer vandaan komt, aangezien het niet in mijn persoonlijke gegevens voorkomt, aangezien ik het niet heb ingevoerd en ik niet weet of het standaard verscheen of waar het vandaan kwam.

Reputatie 6

De factuur van -€ 24 is inderdaad een vergoeding en dient al uitbetaald te zijn als ik het zo zie op het screenshot, maar ik kan helaas hier niet je gegevens in om dit te controleren. Ik kan je alleen aanraden om nogmaals contact te zoeken met de klantenservice zoals Tochjo ook al gesuggereerd heeft om dit samen met een medewerker uit te pluizen.

Reageer