beantwoord

Flex werkt niet

  • 26 September 2023
  • 6 reacties
  • 83 Bekeken

Ik heb een persoonlijke ov-kaart aangekocht. Ik heb een ns account aangemaakt en een flex abonnement gekocht en op mijnns.nl gekoppeld aan mijn ov-kaart. Ingangsdatum beide is al gestart.

Dit weekend gebruikt, toch vol tarief afgeschreven.

Ook hetzelfde bij mijn zoon.

Wat hebben wij verkeerd gedaan?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 26 September 2023, 11:04

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je voor het eerst Flex bestelt op een kaart die je al hebt, dan moet je deze bij een OV-automaat op de kaart zetten. Heb je dat gedaan?

Nee, dat wist ik niet. Kan ik het nog wel terugvragen?

Reputatie 7
Badge +3

Als het goed is, heb je een e-mail ontvangen waarin staat dat het abonnement nog geactiveerd moet worden bij een automaat.

Voor teruggave zou je een beroep kunnen doen op de regeling Geld Terug bij Vergeten Abonnement. Ik weet alleen niet of dat ook werkt als je het OV-chipkaartnummer invult van de kaart waar het abonnement inmiddels op staat. Maar je kunt het altijd proberen. Mocht dat niet werken, kun je contact opnemen met de klanteNService. Wellicht kunnen zij iets voor je betekenen.

Reputatie 7
Badge +3

Nee, dat wist ik niet. Kan ik het nog wel terugvragen?

Als het goed is, heb je daar een mail over ontvangen bij het afsluiten van het abonnement.

Je kunt het terugvragen via formulier vergeten abonnement.

Ik heb geen e-mail ontvangen, net nog de spam gecheckt. Ik ga proberen het geld terug te vragen, dank voor de info.

Reputatie 7
Badge +3

Als je op een bestaande kaart voor het eerst een abonnement aanvraagt, krijg je een bevestigingsmail. Daarin staat welk abonnement, ingangsdatum en of je deze nog moet activeren. Heb je al eerder flex op die kaart gehad en gewijzigd naar een ander abonnement dan hoef je niet langs de automaat.

Reageer