Zonder daadwerkelijk je pas te vervangen is het niet mogelijk een andere foto op je OV-chipkaart te zetten. Je kan een nieuwe OV-chipkaart aanvragen via www.ov-chipkaart.nl
Hallo,
Vandaag kreeg ik een e-mail van NS met het verzoek om
een recente foto up te loaden ivm nieuwe pas. Er staat klik op de link maar er is geen link bijgevoegd. Hoe kan ik alsnog een foto uploaden?
Vandaag kreeg ik een e-mail van NS met het verzoek om
een recente foto up te loaden ivm nieuwe pas. Er staat klik op de link maar er is geen link bijgevoegd. Hoe kan ik alsnog een foto uploaden?
Klopt, er was een storing (foutieve mails) maar als er wel een referentiecode in de mail staat lukt het misschien via www.ns.nl/pasfoto-upload en anders wacht op een juiste mail (met ook een datum tot wanneer je die foto kunt uploaden).
Referentienummer staat er maar kan nog steeds niet uploaden. Geeft aan: verkeerd referentienummer.ik ontvang graag een werkende link.
Referentienummer staat er maar kan nog steeds niet uploaden. Geeft aan: verkeerd referentienummer.ik ontvang graag een werkende link.
Ik neem aan dat je die via de Klantenservice wel kunt krijgen?
Anders kan je vanaf 6 weken voor de einddatum de kaart zelf vernieuwen via https://www.ov-chipkaart.nl/kaart-blokkeren-en-vervangen (geef aan dat hij verloopt). Je abonnementen worden overgezet en de € 7,50 kan je bij NS claimen.
Hi there,
I have the exact same issue. And the reference email does not seem to work. Will they send another email?
I get the error message “Kaartnummer en/of referentienummer is niet juist.”
But I used the information I was provided in the email. Since the email had issues, is it possible that they gave an incorrect reference number as well?
Thank you in advance
Hi there,
I have the exact same issue. And the reference email does not seem to work. Will they send another email?
They should. but If your card expires within 6 weeks, start to worry.
Het is mij niet duidelijk waarom al mijn foto's worden geweigerd. (Volgens mij kloppen de genoemde redenen niet.) Heb al 10 pogingen gedaan.
Goedemiddag EmileD, Vervelend dat het uploaden niet lukt. Als het niet lukt om de foto te uploaden dan komt dat meestal omdat het bestand te groot is. Maak het bestand van de foto in dat geval wat kleiner. Heb je dit al geprobeerd?
Hallo Melissa, ja dit heb ik al geprobeerd. Het werkt niet.
Ik wil je vragen om contact op te nemen met de klantenservice van OV-chipkaart om te vragen waarom de foto wordt afgekeurd. Contact - OV-Chipkaart.nl.
Hallo Melissa, ja dit heb ik al geprobeerd. Het werkt niet.
Heb je het aantal pixels + formaat gewijzigd?
Ik wil je vragen om contact op te nemen met de klantenservice van OV-chipkaart om te vragen waarom de foto wordt afgekeurd. Contact - OV-Chipkaart.nl.
Als NS (https://ns.nl/pasfoto-upload) de foto weigert gaat OV-chipkaart je niet helpen. Sterker nog, OV-chipkaart is veel minder streng als het om foto’s gaat.
Wat je dus kunt doen is een kaartvernieuwing (géén vervanging) doen via OV-chipkaart (met een Mijn OV-chip account), dat kan vanaf 6 weken voor de einddatum. De kosten (€ 7,50) kan je dan claimen bij NS. Geef eventueel vooraf bij de Klantenservice aan dat je die weg bewandelt.
Hallo Melissa, ja.
Je kunt ook gewoon een (uitsnede uit een slechte) vakantiefoto o.i.d. gebruiken. Als ik onderstaande foto (800×600 pixels) upload pikt het NS systeem het gezicht van mijn vriendin eruit. Bij OV-chipkaart een melding over meerdere gezichten.
Helaas kan ik je niet verder helpen via dit platform. Ik wil je vragen contact op te nemen met onze klantenservice middels telefoon, chat, Facebook of X zodat mijn collega met je mee kan kijken naar de foto en wellicht kan vertellen waarom deze niet wordt goedgekeurd.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.