beantwoord

Foto op je OV-chipkaart veranderen

  • 30 August 2016
  • 7 reacties
  • 13332 Bekeken

Ik moet voor mijn studentenov de foto van mijn ov veranderen, omdat deze foto te oud is en niet meer op mijn huidige id foto lijkt. Nu wil ik geen nieuwe ov kopen, dus kan je je foto van je bestaande ov laten veranderen?
icon

Beste antwoord door Denice NS 30 August 2016, 20:46

Bekijk origineel

7 reacties

Hi Mayke! Welkom op het NS Serviceforum.

Zonder daadwerkelijk je pas te vervangen is het niet mogelijk een andere foto op je OV-chipkaart te zetten. Je kan een nieuwe OV-chipkaart aanvragen via www.ov-chipkaart.nl

Hallo, 

Vandaag kreeg ik een e-mail van NS met het verzoek om

een recente foto up te loaden ivm nieuwe pas. Er staat klik op de link maar er is geen link bijgevoegd. Hoe kan ik alsnog een foto uploaden? 

Badge +3

Vandaag kreeg ik een e-mail van NS met het verzoek om

een recente foto up te loaden ivm nieuwe pas. Er staat klik op de link maar er is geen link bijgevoegd. Hoe kan ik alsnog een foto uploaden? 

Klopt, er was een storing (foutieve mails) maar als er wel een referentiecode in de mail staat lukt het misschien via www.ns.nl/pasfoto-upload en anders wacht op een juiste mail (met ook een datum tot wanneer je die foto kunt uploaden).

Referentienummer staat er maar kan nog steeds niet uploaden. Geeft aan: verkeerd referentienummer.ik ontvang graag een werkende link. 

Badge +3

Referentienummer staat er maar kan nog steeds niet uploaden. Geeft aan: verkeerd referentienummer.ik ontvang graag een werkende link. 

Ik neem aan dat je die via de Klantenservice wel kunt krijgen?

Anders kan je vanaf 6 weken voor de einddatum de kaart zelf vernieuwen via https://www.ov-chipkaart.nl/kaart-blokkeren-en-vervangen (geef aan dat hij verloopt). Je abonnementen worden overgezet en de € 7,50 kan je bij NS claimen.

Hi there,

I have the exact same issue. And the reference email does not seem to work. Will they send another email?

I get the error message “Kaartnummer en/of referentienummer is niet juist.” 

But I used the information I was provided in the email. Since the email had issues, is it possible that they gave an incorrect reference number as well?

Thank you in advance

Badge +3

Hi there,

I have the exact same issue. And the reference email does not seem to work. Will they send another email?

They should. but If your card expires within 6 weeks, start to worry. 😂

Reageer