Mijn ov-chipkaart vervalt net als die van mijn vrouw op 24 juli. Zij heeft 10 dagen geleden een brief ontvangen om een foto te uploaden voor een nieuwe ov-chipkaart waarop het abonnement overgezet kan worden. Ik heb echter niet zo’n brief ontvangen. Bellen naar de klantenservice heeft niets opgeleverd. Wat nu?
Geen brief ontvangen voor foto uploaden
Beste antwoord door Robert B
Welkom bij de NS Community!
Uw vrouw heeft blijkbaar een NS abonnement dat recht geeft op gratis kaartvernieuwing. Heeft u dat ook? Zo ja, dan heeft u misschien eerder aangegeven dat uw pasfoto hergebruikt mag worden.
Als u 6 weken voor het verlopen van de kaart nog niets van de NS gehoord heeft, en een week of 4 voor het verlopen van de kaart nog geen nieuwe gekregen heeft, dan kunt u het beste zelf een kaartvernieuwing aanvragen via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm De kosten (€ 7,50) kunt u dan via de NS Klantenservice vergoed krijgen.
Het gaat in ieder geval wel vaker mis, en de Klantenservice tast vaak in het duister over of er een kaartvernieuwing in gang is gezet (of niet). In dat geval krijg je trouwens een brief van TLS/OV-chipkaart (6 weken voor einddatum).
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.