beantwoord

Geen reishistorie

  • 12 June 2023
  • 9 reacties
  • 132 Bekeken

Weten jullie misschien of er een storing is?
Bij mijn laatste check-ins en check-outs staat dat ik op 8 juni heb gereisd met mijn OV chipkaart.

Echter bij reishistorie staat die dag er helemaal niet tussen.
En van de dag eerder staat alleen de heenreis, maar niet de terugreis.

Ik reis op rekening. Weet iemand hoe dit kan?

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 12 June 2023, 17:14

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het duurt tegenwoordig (veel) langer voordat de reis in de reishistorie komt. Is her al meerdere malen gemeld.

Reputatie 7
Badge +2

Daarnaast ververst de reishistorie al tijden niet lekker. Ik moet eigenlijk constant meermaals ctrl-F5 gebruiken voor ik recente transacties te zien krijg.

Hoi Arthuro,

Het komt helaas nogal eens voor dat het (een paar) dagen duurt voor de transacties (in- en uitchecks) zichtbaar zijn in de reishistorie.

Ook, is mijn ervaring, gebeurt het dat je wel hebt in- en uitgecheckt, maar dat het systeem zelf gaat corrigeren, omdat het een uitcheck zou missen. Terwijl je dus wel uitgecheckt.

Mocht u snel de transacties nodig hebben, bv voor een declaratie, dan zou u eventueel via www.ov-chipkaart.nl kunnen kijken. 

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Hoi Arthuro,

Het komt helaas nogal eens voor dat het (een paar) dagen duurt voor de transacties (in- en uitchecks) zichtbaar zijn in de reishistorie.

Ook, is mijn ervaring, gebeurt het dat je wel hebt in- en uitgecheckt, maar dat het systeem zelf gaat corrigeren, omdat het een uitcheck zou missen. Terwijl je dus wel uitgecheckt.

Mocht u snel de transacties nodig hebben, bv voor een declaratie, dan zou u eventueel via www.ov-chipkaart.nl kunnen kijken. 

 

 

Dat laatste kan alleen als u geen NS Flex hebt.

Reputatie 7
Badge

Hoi Arthuro,

Het komt helaas nogal eens voor dat het (een paar) dagen duurt voor de transacties (in- en uitchecks) zichtbaar zijn in de reishistorie.

Ook, is mijn ervaring, gebeurt het dat je wel hebt in- en uitgecheckt, maar dat het systeem zelf gaat corrigeren, omdat het een uitcheck zou missen. Terwijl je dus wel uitgecheckt.

Mocht u snel de transacties nodig hebben, bv voor een declaratie, dan zou u eventueel via www.ov-chipkaart.nl kunnen kijken. 

 

 

Dat laatste kan alleen als u geen NS Flex hebt.

Nee hoor. Ik heb NS Flex, en ik zie gewoon mijn recente transacties!

Reputatie 7
Badge +1

@Aar En ook de bedragen benodigd voor de declaratie?

Badge +3

@Aar En ook de bedragen benodigd voor de declaratie?

Die kan je toch gewoon opzoeken, want zal in de regel om woon-werk of andere vaste ritten (van/naar projectlocatie e.d.) gaan, toch?

Maar het blijft vreemd dat transcaties die bij OV-chipkaart bekend zijn niet de volgende dag in Mijn NS staan (met prijs in geval van Flex).

Reputatie 7
Badge +1

@Aar En ook de bedragen benodigd voor de declaratie?

Die kan je toch gewoon opzoeken, want zal in de regel om woon-werk of andere vaste ritten (van/naar projectlocatie e.d.) gaan, toch?

 

Ik denk niet dat de werkgever cq belastingdienst daar genoegen meeneemt. NS moet nu eens (eindelijk) gewoon dingen fixen en de belofte van Flex nakomen.  

Badge +3

Ik denk niet dat de werkgever cq belastingdienst daar genoegen meeneemt. NS moet nu eens (eindelijk) gewoon dingen fixen en de belofte van Flex nakomen.  

Een werk/opdrachtgever zou een declaratie moeten accepteren als ‘naar waarheid ingevuld/gegenereerd’. Belastingdienst heeft er volgens mij weinig mee te maken want die krijgen (als het goed is) vanuit de NS of OV-chipkaart vanzelf wel die ‘ov-verklaring’.

Hoef je zelf in principe niets voor te doen of bij te houden, maar ervaringen uit het verleden geven aan om toch maar jaarlijks een ‘backup’ van je reishistorie te maken.

 

Reageer