Skip to main content
beantwoord

Geen saldo op ov-chipkaart na opladen

  • 4 November 2014
  • 46 reacties
  • 22930 Bekeken

Toon eerste bericht

Sivan NS
  • Oud moderator
  • 19 september 2016
Excuses voor het feit dat je er nog geen terugkoppeling is geplaatst in dit topic. Ik stuur mijn collega een reminder. Bedankt voor je geduld!

AnnemiekevO
  • Op het juiste spoor
  • 23 september 2016
Hallo, ik heb vandaag 2 kaarten opgewaardeerd, 5 euro en 10 euro. Geld is afgeschreven van mijn rekening, maar niet bijgeschreven op de chipkaarten. Wat nu?

Janou NS
  • Oud moderator
  • 23 september 2016
Hallo AnnemiekevO! Ik snap dat jij daar behoorlijk raar van op kijkt, mag ik vragen waar je dit had opgeladen?

AnnemiekevO
  • Op het juiste spoor
  • 23 september 2016
Bij de Primera in Gorredijk

Janou NS
  • Oud moderator
  • 23 september 2016
Ik kijk graag met je mee, zou jij mij een privebericht willen sturen met je persoonlijke gegevens en je Ov-chipkaartnummer? Help ik je daar graag verder.

Janou NS
  • Oud moderator
  • 26 september 2016
Ik heb inmiddels contact gehad met Annemieke en wanneer je je saldo laad via een Ov oplaad punt of kaartautomaat en dit gaat mis? Dan wordt het bedrag automatisch binnen 1 - 2 weken terug gestort op je rekening, mits dit via pin is geweest.

Niecy
  • Op het juiste spoor
  • 17 december 2016
Ik heb 12 september ergens in Amsterdam 10 euro opgewaardeerd maar stond niet op me kaarte. Ik deed daarna weer 10 en die ging wel goed. Is nu al langer dan 3 maanden en heb mijn geld echt niet terug hoor. Dacht er toevalig vanmorgen aan

Annewil NS
  • Oud moderator
  • 17 december 2016
Hoi Niecy, welkom op het NS Serviceforum! Wat vervelend dat het geld niet teruggestort is. Zou je in een privébericht je naam, postcode + huisnummer , geboortedatum, OV-chipkaartnummer en IBAN kunnen sturen? Dan gaan we vanuit daar verder kijken. Een privébericht sturen doe je door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'Stuur Bericht'.

Annewil NS
  • Oud moderator
  • 26 december 2016
Niecy, ik heb nog niks van je gehoord. Zou je alsnog een privébericht willen sturen met de gevraagde gegevens? Of heb je dit inmiddels al op een andere manier opgelost?

Roo93
  • Op het juiste spoor
  • 6 mei 2017
Bij mij precies hetzelfde. OV opgeladen op Amsterdam Amstel voor 20 euro. Geld van me rekening afgeschreven, maar niks erbij op me OV.

Wouter NS
  • Oud moderator
  • 6 mei 2017
Dank je voor de update, Jeffrey Shu!

  • Op het juiste spoor
  • 15 september 2017
Vandaag heb ik ook 20,- opgeladen op Dordrecht Centraal , en het is afgeschreven maar het kwam niet op mijn OV-chipkaart te staan. Ik kon wel inchecken maar niet meer uitchecken. Ik wil graag het geld terug hebben.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 15 september 2017
Vraag het na via waar het is mis gegaan.

Bellen met 030 751 5155 is het snelst (later op de avond rustig)

  • Op het juiste spoor
  • 5 mei 2018
Gisteravond mijn ov 5euro opgeladen bij ariva in de bus omdat ik 60cent in de min stond. hierna normaal ingecheckt in de bus. Na een korte rit van 1,40euro heb ik uitgecheckt. In de volgende bus stond mijn saldo weer op 60cent in de min????

Weer moeten opladen dus... geld waar ik niet op gerekend had. Wat en hoe nu verder? Ik zou natuurlijk het liefst zo snel mogelijk het geld terug hebben.

Groetjes, Joni Sillen

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 5 mei 2018
Het is zaak op ov-chipkaart even te kijken wat er precies aan de hand is geweest.. Normaal moet dit niet kunnen als er correct is in- en uitgecheckt.

Miriam NS
  • Oud moderator
  • 5 mei 2018
Hallo joni-sillen, zoals Thom aangeeft kun je dit het beste even nagaan in je Mijn OV-Chipkaart account. Je geeft aan dat je reis met de bus was, deze gegevens kunnen wij ook niet inzien. Als blijkt dat er toch iets mis is gegaan dan kun je ook het beste even contact opnemen met Arriva.

  • Sprinter
  • 2 november 2022

Heb hetzelfde probleem; 40 euro betaald bij een NS-machine, maar het saldo is niet omhoog gegaan :(


Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • 2 november 2022

Hi Elbe. Tegenwoordig kan dit weer een andere betekenis hebben. Als je NS Flex hebt, dan heb je het saldo namelijk niet nodig. Is dit niet het geval, dan wil ik je vragen 5 werkdagen af te wachten tot de terugstorting en anders contact met onze klantenservice opnemen.


Robert B
Forum|alt.badge.img+3

Dat van @Elbe kan niet om NS Flex gaan, want NS ‘machines’ geven dan helemaal geen optie om saldo te laden.


  • Sprinter
  • 5 november 2022

Klopt, heb geen NS Flex. Inmiddels 4 dagen later is het nog steeds niet teruggestort vrees ik. Toegegeven dat dat maar 3 werkdagen betreft, dus het zou begin volgende week nog kunnen komen


  • Sprinter
  • 11 november 2022

Heeft iemand een idee wie kan worden aangeschreven om geld terug te krijgen in dit geval?


Reageer