beantwoord

geld terug

  • 7 June 2023
  • 3 reacties
  • 86 Bekeken

Vrijdag 2 juni 2023 wilde ik op het station van Emmen met een keuzedag naar Groningen reizen.

Me niet realiserend dat het nog geen 18:30 was, heb ik bij Blauwnet ingecheckt om 17:15.

En verwachtte mijn keuzedag op te halen.

Zag de mededeling dat ik was ingecheckt, hetgeen niet de bedoeling was.

Checkte uit maar dat kon niet. Iets later (18:23) kon dat wel, maar toen bleek ik al gereisd te hebben en bleek er € 11,08 van mijn saldo afgehaald te zijn.

(zie bijlage)

Daarna om 18:31 opnieuw, nu met keuzedag, ingecheckt.

Gaarne zag ik het bedrag van € 11,08 weer gestort op mijn ov-chipkaart, 

vriendelijke dank

Verwijdering persoonlijke gegevens door Moderator

 

icon

Beste antwoord door Jan Haverkamp 7 June 2023, 17:27

Bekijk origineel

3 reacties

Direct weer uitchecken gaat inderdaad niet, maar na twee minuten lukt het wel. Wacht u langer dan een uur, dan is opnieuw uitchecken niet kosteloos.

Waarschijnlijk kunt u het teveel betaalde bedrag wel terugkrijgen, maar dat zal via de klantenservice van Blauwnet moeten. De NS heeft geen geld ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +3

Goededag, je hebt ingecheckt tijdens de spits bij Blauwnet. Een keuzedag is tijdens de spits niet geldig, je reist dan tegen vol tarief. Waarom er €11,08 is gerekend is mij onduidelijk. Wanneer je op hetzelfde station later dan een uur uitcheckt waar je eerder ingecheckt hebt, wordt instaptarief ingehouden, in jouw geval €10.

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity, wij kunnen niet bij klantgegevens. Voor teruggave van €11,08 zul je bij Blauwnet moeten zijn, omdat je daar ingecheckt hebt.

Overigens haal je keuzedagen op bij een automaat en niet door in te checken. Nadat je  deze hebt opgehaald, wordt hij gebruikt bij incheck tijdens de daluren.

Reputatie 7
Badge +2

Waarom er €11,08 is gerekend is mij onduidelijk. Wanneer je op hetzelfde station later dan een uur uitcheckt waar je eerder ingecheckt hebt, wordt instaptarief ingehouden, in jouw geval €10.

€ 10 instaptarief plus basistarief van € 1,08 voor de reis van 0 km geeft € 11,08. De tarieven op de Vechtdallijnen werken immers volgens de BTM systematiek van basis+kilometertarief.

(Als je in een bus in- en uitcheckt op dezelfde halte ben je ook € 1,08 kwijt)

Reageer