beantwoord

geld terug bij kapotte ov

  • 30 October 2023
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Goedendag, 

mijn ov kaart is sinds vorige week kapot. Normaal heb ik gratis ov door student reis product in het weekend. Ik heb het geld al teruggevraagd voor de e-tickets van de trein, maar hoe kan ik nu het geld terugkrijgen van de bus reis? 

icon

Beste antwoord door Thom 30 October 2023, 11:04

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U krijgt een ov-chipkaart in bruikleen. Strikt genomen is die niet gratis, ze worden bij een abonnement wel gratis verstrekt. U moet zelf zorgen voor een werkende chipkaart en u bent er ook zelf verantwoordelijk voor. Normaal kost het €7,50. U moet een nieuwe aanvragen. Bedenk dat het geen kaart, noch abonnement van NS is. Mogelijk kan DUO nog iets voor u betekenen.

Reputatie 7
Badge +3

hoe kan ik nu het geld terugkrijgen van de bus reis? 

Dat kan NS uiteraard niet voor je regelen. Wellicht heeft de busmaatschappij een vergelijkbare service als NS.

Reputatie 6
Badge +1

Over het algemeen kun je dat van busvervoerders niet terugkrijgen. Je kunt wel een tijdelijk studentenreisproduct aanvragen en op een anonieme OV-chipkaart zetten, zodat je wel gratis kunt reizen tot je nieuwe OV-chipkaart binnen is: https://www.studentenreisproduct.nl/ik-ben-een-reizende-student/tijdelijk-studentenreisproduct/

Reageer