Skip to main content

Goedendag, 

mijn ov kaart is sinds vorige week kapot. Normaal heb ik gratis ov door student reis product in het weekend. Ik heb het geld al teruggevraagd voor de e-tickets van de trein, maar hoe kan ik nu het geld terugkrijgen van de bus reis? 

U krijgt een ov-chipkaart in bruikleen. Strikt genomen is die niet gratis, ze worden bij een abonnement wel gratis verstrekt. U moet zelf zorgen voor een werkende chipkaart en u bent er ook zelf verantwoordelijk voor. Normaal kost het €7,50. U moet een nieuwe aanvragen. Bedenk dat het geen kaart, noch abonnement van NS is. Mogelijk kan DUO nog iets voor u betekenen.

hoe kan ik nu het geld terugkrijgen van de bus reis? 

Dat kan NS uiteraard niet voor je regelen. Wellicht heeft de busmaatschappij een vergelijkbare service als NS.

Over het algemeen kun je dat van busvervoerders niet terugkrijgen. Je kunt wel een tijdelijk studentenreisproduct aanvragen en op een anonieme OV-chipkaart zetten, zodat je wel gratis kunt reizen tot je nieuwe OV-chipkaart binnen is: https://www.studentenreisproduct.nl/ik-ben-een-reizende-student/tijdelijk-studentenreisproduct/

Reageer