Skip to main content
Antwoord

Geld terug bij verlopen kaart

  • August 15, 2022
  • 2 reacties
  • 204 Bekeken

  • Op het juiste spoor

Mijn OV-kaart is verlopen, maar ik heb mijn nieuwe kaart nog niet ontvangen. Daardoor kon ik niet met mijn abonnement reizen en moest ik losse kaartjes kopen. Kan ik hiervoor geld terugkrijgen (zoals bij een vergeten OV-kaart)?

Beste antwoord door Laura NS

Welkom op onze NS Community, walh. Als je een NS-abonnement had, waarmee je recht had op korting of vrij reizen, dan kan je inderdaad contact opnemen met onze klantenservice voor restitutie. Bewaar de kaartjes uit de automaat wel goed, want het nummer erop is hiervoor nodig. Een afschrijving of bon is niet voldoende. Bij e-tickets is het ordernummer nodig. Je mag het inderdaad ook doen via dit formulier: https://www.ns.nl/service/?mt=geld-terug&st=vergeten-verloren-ov-chipkaart

Is de nieuwe kaart wel al aangevraagd, en is het een vervangende kaart, zodat je abonnement wordt overgezet op de nieuwe kaart?

2 reacties

Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 15, 2022

Welkom op onze NS Community, walh. Als je een NS-abonnement had, waarmee je recht had op korting of vrij reizen, dan kan je inderdaad contact opnemen met onze klantenservice voor restitutie. Bewaar de kaartjes uit de automaat wel goed, want het nummer erop is hiervoor nodig. Een afschrijving of bon is niet voldoende. Bij e-tickets is het ordernummer nodig. Je mag het inderdaad ook doen via dit formulier: https://www.ns.nl/service/?mt=geld-terug&st=vergeten-verloren-ov-chipkaart

Is de nieuwe kaart wel al aangevraagd, en is het een vervangende kaart, zodat je abonnement wordt overgezet op de nieuwe kaart?


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • August 15, 2022

Oké, bedankt! Ik heb inderdaad al wel een nieuwe kaart aangevraagd, ik had hem alleen nog niet binnen. Als het goed is wordt mijn abonnement dan inderdaad overgezet.