beantwoord

geld terug, geblokkeerde ov

  • 6 October 2022
  • 5 reacties
  • 152 Bekeken

Hoi,

Mijn ov is geblokkeerd. Kan ik geld terugkrijgen van de NS als ik een kaartje koop?

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Robert B 6 October 2022, 19:53

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Is uw kaart geblokkeerd door u vanwege diefstal of vermissing en wacht u op een vervangende kaart? En hebt u een NS-abonnement dat u nu niet meer kunt gebruiken om met korting te reizen? Lees dan op deze pagina over tijdelijk reisrecht waarmee u de korting van uw abonnement toch kunt gebruiken.

Is dit niet uw situatie, dan hebben we meer informatie nodig voor een goed antwoord op uw vraag.

Reputatie 7
Badge +3

Wat is de reden van de blokkade?

Wat is de reden van de blokkade?

Vanwege niet betaalde incasso. Ik heb een studenten ov dus zou normaal gratis kunnen reizen

Badge +3

Wat is de reden van de blokkade?

Vanwege niet betaalde incasso. Ik heb een studenten ov dus zou normaal gratis kunnen reizen

Dat zal dan gaan om meer dan 60 euro achterstand voor automatisch opladen?

Dan wordt je saldo geblokkeerd (zodat het bedrag niet verder oploopt) maar zou je toch nog steeds kunnen reizen binnen je vrij reizen periode?

https://www.ov-chipkaart.nl/vragen-en-antwoorden/mijn-saldo-is-geblokkeerd.-wat-nu.htm

Reputatie 7
Badge +3

Wat is de reden van de blokkade?

Vanwege niet betaalde incasso. Ik heb een studenten ov dus zou normaal gratis kunnen reizen

Dan zou je bij DUO moeten zijn SRP is niet van NS, maar DUO. Ik neem aan dat die incasso van NS is. Je zou een nieuwe kaart bij ov-chipkaart kunnen bestellen en SRP daarop laten zetten. NS vergoedt geen reizen die onder SRP vallen.

Reageer