beantwoord

geld terug krijgen gebruik verkeerde ov kaart

  • 28 June 2023
  • 2 reacties
  • 238 Bekeken

Hallo, ik heb een weekend flex abonnement en een gratis studentenov. Nu heb ik perongeluk op een maandag ingecheckt met mijn weekend ov en nu heb ik dus een rekening gekregen. Is het mogelijk dat ik dit geld terug kan krijgen?

icon

Beste antwoord door Robert B 28 June 2023, 19:14

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Carlymoerbeek,

Ja, dat kan via https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Bij ‘Tijdelijk vervoerbewijs’ geef je dan aan ‘Anonieme OV-chipkaart'. Om onduidelijke redenen staat ‘Persoonlijke OV-chipkaart’ er niet (meer) tussen, maar een nummer van een persoonlijke kaart wordt ook gewoon geaccepteerd.

Er staat overigens dat het alleen voor NS-abonnementen zou gelden, maar volgens mij moet het met het Studentenreisproduct (niet van NS, maar van DUO) ook kunnen.

Badge +3

De NS heeft geen inzicht in je SRP, dus als je doordeweeks per ongeluk op een andere kaart (met Weekend Vrij) reist zul je geen geld terug krijgen.

Een SRP en Flex Weekend Vrij gaat trouwens redelijk goed samen op één kaart (op bepaalde dagen na, zoals Bevrijdingsdag en de zomerperiode 16 juli t/m 15 augustus).

Je zou kunnen overwegen om (na de zomerperiode) je SRP aan de kaart met Weekend Vrij te koppelen, want dan wordt automatisch het abonnement gekozen dat recht geeft op vrij reizen.

Reageer