beantwoord

geld terug laten boeken op je rekening bij teveel opgewaardeerd saldo

  • 10 August 2022
  • 2 reacties
  • 176 Bekeken

Ik heb een mislukte check-out gehad, waardoor ik gelijk weer ingecheckt ben, waardoor ook mijn saldo weer opgewaardeerd werd, dit hebben wij niet opgemerkt. Vervolgens, uren later, heb ik de terugreis gemaakt, weer ingecheckt, weer is het saldo daardoor opgewaardeerd en heb ik gewoon uitgecheckt. Via gemiste check out heb ik het saldo van de onterechte opwaardering teruggekregen, maar de instantie OV chip zegt het saldo van de onterechte opwaardering niet te kunnen terug boeken naar mijn rekening omdat de OV Chipkaart nog gewoon loopt. Ik moest het saldo maar gewoon ophalen bij de automaat en bewaren voor als ik nog eens reis. Nu reis ik zelden met de trein en ik gebruik de OV chipkaart met name om het station binnen te komen voor de winkels.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik vind het niet erg dat er 1x saldo wordt opgewaardeerd als ik hem heel af en toe gebruik, maar nu staat er meer dan het dubbele bedrag op en kan ik dat kennelijk alleen eraf krijgen door te reizen of door de kaart op te zeggen. Gevolg van dat laatste is dat ik weer kosten moet maken om een nieuwe te krijgen, dus dat ga ik natuurlijk niet doen.

icon

Beste antwoord door Tochjo 10 August 2022, 20:18

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Saldo tot 30 euro kan contant worden uitbetaald bij een servicebalie. Maar gezien het tweemaal opladen en de ingehouden instaptarieven zal het bedrag wel hoger zijn.

U zou kunnen overstappen op NS Flex (reizen op rekening). Daarbij hebt u geen saldo meer nodig; het saldo wat nog op de kaart staat, zal bij activeren van NS Flex worden verrekend met de factuur na de eerste abonnementsmaand. Wel betaalt u voor de overstap 10 euro administratiekosten (voor NS Flex zonder abonnement). Eventueel kunt u een maand NS Flex Dal Voordeel nemen en na die maand opzeggen, dan betaalt u 5,10 euro abonnementskosten voor die maand, maar geen administratiekosten.

Andere opties dan u zelf al had gevonden en ik hierboven noem, zijn er niet.

Saldo tot 30 euro kan contant worden uitbetaald bij een servicebalie. Maar gezien het tweemaal opladen en de ingehouden instaptarieven zal het bedrag wel hoger zijn.

U zou kunnen overstappen op NS Flex (reizen op rekening). Daarbij hebt u geen saldo meer nodig; het saldo wat nog op de kaart staat, zal bij activeren van NS Flex worden verrekend met de factuur na de eerste abonnementsmaand. Wel betaalt u voor de overstap 10 euro administratiekosten (voor NS Flex zonder abonnement). Eventueel kunt u een maand NS Flex Dal Voordeel nemen en na die maand opzeggen, dan betaalt u 5,10 euro abonnementskosten voor die maand, maar geen administratiekosten.

Andere opties dan u zelf al had gevonden en ik hierboven noem, zijn er niet.

Dank je wel voor het noemen van deze opties.

Reageer