Ik had mijn ov-chipkaart verloren en heb deze zo snel mogelijk geblokkeerd. Nu zie ik er dat nog 25 euro op staat, kan ik dit nog terug krijgen.
Persoonlijke OV-chipkaart verloren of gestolen
Laat een persoonlijke OV-chipkaart bij verlies of diefstal zo snel mogelijk blokkeren. Dit kun je gemakkelijk doen op de website van OV-chipkaart.
Saldo beschermd
Reis je op saldo? Dan is dit saldo op je persoonlijke OV-chipkaart binnen 24 uur beschermd. Zodra de Klantenservice van OV-chipkaart je aanvraag voor een vervangende OV-chipkaart heeft ontvangen, duurt het gemiddeld 3 werkdagen om deze aan te maken. Je krijgt het eventueel resterende saldo binnen 15 dagen op je rekening teruggestort.
Welkom bij de NS Community!
Dat ‘binnen 24 uur’ betekent in de praktijk ‘morgen’, dus als er vandaag nog iemand met je verloren (persoonlijke) kaart gaat reizen zijn de kosten voor jouw rekening. Per (uiterlijk) morgen zal de kaart niet meer werken.
Omdat je voor het blokkeren (en vervangen) van een kaart een Mijn OV-chip account nodig hebt kun je precies volgen wat er met je kaart gedaan wordt (of in ieder geval het actuele saldo inzien).
Als er een NS abonnement op staat (bijv. Dal Voordeel op saldo) dan zijn de kosten gedekt vanaf het moment dat je de kaart verloren hebt gemeld (dus geblokkeerd hebt), daarvoor zul je bij de NS Klantenservice moeten zijn.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.