beantwoord

Geld terug vragen arriva bus kaartjes

  • 30 November 2022
  • 6 reacties
  • 271 Bekeken

Beste NS medewerkers,

Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden. Vorige week ben ik mijn ov-chipkaart verloren op station Breda, die avond heb ik deze meteen geblokkeerd en een nieuwe aangevraagd dit was op 22-11. Nu een week later heb ik hem helaas nog niet ontvangen, zouden jullie dit kunnen checken?

Daarnaast heb ik wel met de trein en bus moeten reizen, hiervoor heb ik iedere keer kaartjes betaald en die van de trein kan ik gewoon terug vragen via de site maar mijn bus kaartjes staan er niet tussen qua optie terwijl ik daar normaal ook gratis mee reis.

Ik hoor graag van jullie!

 

Met vriendelijke groeten,

Loes van de Ven

icon

Beste antwoord door mrfreeze 30 November 2022, 11:22

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi LoesvandeVen,

Voor de OV-chipkaart kun je het beste contact opnemen met de klantenservice van de OV-chipkaart, 0900-0980.

Voor het terugvragen van geld voor Arriva-kaartjes, zul je contact op moeten nemen met Arriva: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/niet-tevreden-geld-terug-1.htm

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Het zijn vooral ijverige, soms haast fanatieke medereizigers met veel ervaring die meestal op dit forum antwoorden, zo af en toe komt dan een NS-persoon langs om te checken of het klopt en wat er aan speciale vragen openstaat.

De laatste maanden komen er vrijwel dagelijks berichten van te laat afgeleverde chipkaarten-kan zowel aan produktie als aan PTT/KPN post liggen. In ieder geval heeft NS een regeling voor dit soort gevallen-al prefereren ze wel dat vooraf te doen-je krijgt dan codes om zelf biljetten aan te maken.

Reputatie 7
Badge +3

PTT/KPN post

 

????  KPN doet niets met post, die verzorgt vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. En het postbedrijf heet al zo'n 20 jaar geen PTT meer. Als je dan toch wat brabbelt hier, zeg het dan gewoon goed. 

Reputatie 7
Badge +3

In ieder geval heeft NS een regeling voor dit soort gevallen-al prefereren ze wel dat vooraf te doen-je krijgt dan codes om zelf biljetten aan te maken.

Dat was zo te zien al bekend:

Daarnaast heb ik wel met de trein en bus moeten reizen, hiervoor heb ik iedere keer kaartjes betaald en die van de trein kan ik gewoon terug vragen via de site maar mijn bus kaartjes staan er niet tussen qua optie terwijl ik daar normaal ook gratis mee reis.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Heb jij een SRP? Dan zou je voor de buskaartjes bij DUO moeten zijn. Of anders arriva.

Reputatie 7
Badge +3

Arriva betaalt alleen reizen op saldo terug wanneer je je OV-chipkaart met abonnement bent verloren:
“In de tijd dat je wacht op je nieuwe kaart (gemiddeld drie werkdagen) kun je niet reizen met je Regio Abonnement. Bij Arriva kun je voor deze periode je reiskosten (uitsluitend saldo reizen) terugvragen. Dat geldt natuurlijk alleen voor reizen met een OV-chipkaart. Heb je een Regio Jaarabonnement, dan kun je kijken of de vervoerder waarbij je het abonnement hebt afgesloten je een serviceabonnement of borgkaart kan bieden.”
Bron: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/ik-heb-een-vraag/ovchipkaart-met-abonnement-verloren-of-gestolen-.htm

Maar ik zou toch maar contact opnemen met de Klantenservice van Arriva. Je kunt niet weten of ze coulant zijn of niet. https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/contact-met-arriva.htm

Reageer