beantwoord

Geldigheid OV-chipcard met NS Flex abonnement

  • 27 October 2022
  • 4 reacties
  • 84 Bekeken

Ik heb een NS Flex Abonnement met dalurenkorting die geldig is tot 16 november. Volgens de informatie op de website zou de NS automatisch zorgen voor een nieuwe kaart, maar ik wil nu weten hoeveel tijd van tevoren ik hierover bericht krijg of wellicht de vraag om een nieuwe foto. Dit omdat ik tijdig een en ander wil regelen.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 27 October 2022, 11:00

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Marijke

De mail waarin wordt gevraagd om een pasfoto te sturen, wordt 10 weken voor afloop van de OV-chipkaart verstuurd. Als er dan nog geen foto binnen is, wordt er nog een herinnering gestuurd bij 8 weken voor afloop van de OV-chipkaart en mocht deze dan nog niet binnen komen, zou het bedrijf van de OV-chipkaart jou bij 6 weken voor afloop van de OV-chipkaart moeten berichten. Omdat de OV-chipkaart binnen 3 week al gaat verlopen, lijkt er dat er iets mis gaat in dit proces. Excuses daarvoor! Je kan nog even contact opnemen met onze klantenservice om dit na te laten kijken. Mocht het inderdaad niet goed verlopen zijn, wordt er besproken dat je zelf een vervangende kaart kan aanvragen en deze kosten vergoed krijgt.

Reputatie 7
Badge +3

Het gaat de laatste tijd wel vaak mis in dit proces. Bijna dagelijks komen er dergelijke meldingen op deze community. Wat is NS van plan hieraan te gaan doen?

Reputatie 6
Badge +2

Het gaat inderdaad bij lang niet iedereen goed. Iedere melding die hierover binnenkomt, wordt doorgezet ter verbetering van dit proces. Hopelijk gaat dit probleem snel opgelost worden.

Reputatie 7
Badge +3

Dat hoop ik ook, want er komen nu ongeveer dagelijks klachten over. Heeft NS wel cijfers in hoeveel gevallen dit probleem zich voordoet? Niet dat ze nu gelijk hier moeten worden geplaatst, maar puur zodat men weer hoe groot dit probleem is. Daarnaast zullen er ook abonnementhouders zijn die misschien niet eens weten dat NS hoort te zorgen voor een nieuwe kaart en het dus niet melden waardoor er nog meer gevallen kunnen zijn dan er aan meldingen binnen komen. 

Reageer