gemiste check-uit | NS Community

gemiste check-uit

  • 15 August 2022
  • 4 reacties
  • 155 Bekeken

Ik reis sinds vorige week weer vaak met de trein. Mijn NS flex abonnement heb ik al een paar jaar. Helaas checkt mijn kaart niet goed uit (terwijl ik echt langs de poortjes ga om naar buiten te komen). Hierdoor krijg ik telkens mailtjes over mijn gemiste check-uit. Het eindstation wordt er door de NS wel goed in gezet op basis van reishistorie. Maar ik vind het vervelend dat het niet automatisch goed gaat, kan hier iets aan gedaan worden?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ja, u zult uw chipkaart moeten vervangen. Hij werkt niet meer goed, dat komt wel vaker voor en kan verschillende oorzaken hebben. U bent hier ook zelf verantwoordelijk voor. De vervanging moet u ook zelf betalen, Dat kost €11,50 uit mijn blote hoofd.  Is het binnen twee jaar na aanschaf, dan kunt u contact opnemen met Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +1

En naar ik aanneem doe je dus op de heenreis de INsjek op hetzelfde station-en dan gaat het wel goed?

Als er meer poorten zijn daar-of evt een andere uitgang ook nog-dat al eens geprobeerd?

Is je kaart al bijna 5 jaar oud?=uiterste gebruikstermijn.

Met dit verhaal blijft het nogal onduidelijk wat er aan de hand is-kan aan die kaart liggen, kan aan toevallig net een kant van de UITsjek liggen, en dus valt er weinig te zeggen van/of er wat aan gedaan kan worden. ALS het aan het poortje/die UITsjek kant ligt, dan zou NS veel meer klachten moeten binnenkrijgen, dunkt me.

Overigens-er kan zelfs nog een 3e andere aan de hand zijn: ik concludeer vanuit dit forum dat het nogal eens schijnt voor te komen dat de registraties van UIT(of IN)sjek pas veel later doorkomen in ´´het systeem´-zo laat dat NS met dat ozoslimme geavanceerde systeem dan al zelf maar je thuis-station heeft ingevuld.

Ik heb hetzelfde op alleen Schiphol. Ik krijg wel pushberichten over de uitcheck op mijn telefoon en horloge, maar krijg later toch melding dat ik een checkuit heb gemist. Als ik via www.ov-chipkaart.nl mijn historie bekijk dan klopt alles gewoon. Ik denk dat het dus iets in het systeem van NS is zoals hierboven al wordt gemeld (duurt lang voordat statussen doorkomen). 

Badge +3

Ik heb hetzelfde op alleen Schiphol. Ik krijg wel pushberichten over de uitcheck op mijn telefoon en horloge, maar krijg later toch melding dat ik een checkuit heb gemist. Als ik via www.ov-chipkaart.nl mijn historie bekijk dan klopt alles gewoon. Ik denk dat het dus iets in het systeem van NS is zoals hierboven al wordt gemeld (duurt lang voordat statussen doorkomen). 

Die pushberichten lijken te maken te hebben met het niet kunnen bepalen van je (GPS) locatie. Gebeurt ook op Utrecht Centraal (stationshal), dan krijg je na inchecken soms ook meldingen over vergeten uitcheck voordat je goed en wel in de trein zit.

Als het om e-mails gaat dan is er iets mis, maar als je gewoon kunt uitchecken (en dat ook in je Reishistorie staat) is er niets aan de hand.

Reageer