beantwoord

Graag ontvangen wij van u een nieuwe digitale pasfoto

  • 31 July 2022
  • 1 reactie
  • 61 Bekeken

er wordt mij gevraagd om een nieuwe digitale pasfoto, maar geen enkele foto wordt geaccepteerd. hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Robert B 31 July 2022, 19:42

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bekend probleem, van ‘geen gezicht herkend’ tot ‘spiegeling in de foto’ etc.

Wellicht kan dit topic uit het archief? 

Het schijnt vaak mis te gaan met een bril, en dan met name met een ‘dik montuur’. Maar dan krijg je meestal “geen gezicht herkend” als foutmelding.

Vreemde is ook dat soms zelfs een keurige 300 dpi scan van een officiële goedgekeurde pasfoto niet eens geaccepteerd wordt. En een uitsnede van een (slechte) vakantiefoto vervolgens gewoon prima is.

Je zou de foto nog zwart/wit kunnen maken, kijken of het dan wel lukt.

De oplossing voor die persoon was in ieder geval een uitsnede van een vakantiekiekje 😅

Heb het zelf wel eens getest met een foto waarop 3 mensen stonden (ik in het midden). De website pikte (toevallig) mijn gezicht eruit en dat was verder prima.

Reageer