Skip to main content
beantwoord

Gratis OV-chipkaart?

• February 16, 2025
  • 7 reacties
  • 561 Bekeken

In lees ‘De verkoopadviesprijs van een OV-chipkaart is € 7,50. Als je een NS-abonnement neemt, ontvang je de persoonlijke kaart gratis (behalve bij Flex Basis en Flex Weekend Voordeel).’

Wanneer ik een OV-chipkaart wil bestellen, moet ik meteen de €7.5 betalen. Ik ben van plan een Dal Voordeel abonnement te kopen. Krijg ik dan de €7.5 later terug?

Beste antwoord door Thom

Nee, u krijgt een nieuwe kaart gratis. U hoeft niks te betalen voor de kaart, wel de €2,95 voor een abonnement per maand. Bij Dalvoordeel is de kaart zonder kosten, ook als het in de reclame is, zoals nu. Het kan inderdaad dik uit voor u. Wij adviseren ook nooit een ov-chipkaart te kopen maar een abonnement voor minimaal een maand te nemen. NS is niet helemaal gek, dus Flex Basis voor nul centen en het heel goedkope Weekend Voordeel zijn uitgesloten. Mensen die Weekend Voordeel willen, kunnen nu ook veel beter ingaan op de aanbieding van Dalvoordeel.

7 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • Antwoord
  • February 16, 2025

Nee, u krijgt een nieuwe kaart gratis. U hoeft niks te betalen voor de kaart, wel de €2,95 voor een abonnement per maand. Bij Dalvoordeel is de kaart zonder kosten, ook als het in de reclame is, zoals nu. Het kan inderdaad dik uit voor u. Wij adviseren ook nooit een ov-chipkaart te kopen maar een abonnement voor minimaal een maand te nemen. NS is niet helemaal gek, dus Flex Basis voor nul centen en het heel goedkope Weekend Voordeel zijn uitgesloten. Mensen die Weekend Voordeel willen, kunnen nu ook veel beter ingaan op de aanbieding van Dalvoordeel.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • February 16, 2025

Hey Thom, bedankt voor de snelle reactie!

Voor het aanvragen van het Dal Voordeel abonnement heb in een OV chipkaart nodig. Als in het goed heb, kan ik deze dus gratis ontvangen? Kan iemand me vertellen waar in deze kan krijgen? Bij het online aanvragen moet ik de €7.5 betalen.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • February 16, 2025

Of is er een andere manier dat ik zonder OV-chipkaart het abonnement kan aanschaffen?

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • February 16, 2025

Hallo j3lk1 en welkom bij de NS Community,

Tijdens de bestelling van het abonnement kan je aangeven dat je nog geen OV-chipkaart hebt. Vervolgens kan je een pasfoto uploaden en zodoende krijg je de OV-chipkaart gratis thuis gestuurd.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • February 16, 2025

't Is ook wel bijzonder dat dit nergens op de site van NS te vinden is. We hebben hier in het verleden al wel eens vaker meldingen gehad van mensen die zelf eerst een OV-chipkaart kochten, en er later tijdens het bestellen van een abonnement achter kwamen dat ze die ook gratis hadden kunnen krijgen. Waarom daar niet meer reclame voor maken?

Zoiets​​ dus

• Op het juiste spoor
  • February 19, 2025

Merhaba bende bir ov kar aldım ben form doldurdum postaladım kart başı 10 evro ödedim ve hala elime ulaşmadı malesef bende abonemet yaptırsam geri alabiliyormuyum kart parasını 

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • February 19, 2025

Merhaba bende bir ov kar aldım ben form doldurdum postaladım kart başı 10 evro ödedim ve hala elime ulaşmadı malesef bende abonemet yaptırsam geri alabiliyormuyum kart parasını 

Only English and Dutch on this platform.