beantwoord

Help! terugdraaien: Klassewissel hele dag staat op mijn kaart maar dit is jiet de bedoeling.

  • 15 September 2023
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

Goedemorgen,

Er staat een klasse wissel op mijn ov chipkaart van 2 naar 1, Zwolle Zutphen en straks retour. 
 

Nu zit ik nooit in de eerste klas en ik weet niet hoe dit fout kon gaan. 
ik  heb de trein van 11:20 naar Roosendaal gekomen.vanaf Zwolle. 
 

kan een medewerker mij hiermee helpen?

 

ik zit in het tussenstuk. 
 

alvast bedankt. 
Mvg. J. B

 

icon

Beste antwoord door Robert B 15 September 2023, 19:28

Bekijk origineel

4 reacties

Nog even terugkomend op dit topic. 
Excuus voor de formulering en de opbouw van zinnen en grammatica. Ik zit nog binnen de 15 minuten dat dit op mijn kaart staat, dus ik moest het bericht zo snel mogelijk af hebben. 
 

Hoor graag van u verder. Alvast bedankt. 
 

Met vriendelijke groet,

 

Reputatie 7
Badge +4

Het vervalt bij de uitcheck en is niet meer tussentijds aan te passen. Kijk uit met deze optie, de eerste klas is echt veel duurder, het scheelt 70 procent.

 

Reputatie 7
Badge +3

Aangezien hij het over de 15-minuten-regel heeft, vermoed ik dat het om Flex gaat. Dan wordt de klassewissel niet bij uitcheck geannuleerd. Dit zul je zelf weer in de app moeten doen.

Badge +3

Ja, als het om NS Flex gaat in de app gewoon weer wisselen naar 2e klas. Hiermee maak je echter je rit op 1e klas tarief niet ongedaan, want een wissel van 1e naar 2e klas kent geen 15 minuten terugwerkende kracht.

Je kunt in zo’n geval natuurlijk wel wisselen naar 2e klas en ergens snel uit- en weer inchecken, vanaf dat moment reis je niet meer 1e klas.

Een bij een automaat geladen Klassewissel 1e klas is inderdaad een hele dag geldig, in tegenstelling tot bij een automaat geladen Samenreiskorting die 35 minuten na een uitcheck vervalt (maar bij Flex ook een hele dag geldig is als je het niet eerder uit zet).

Reageer