Het is me eindelijk gelukt om mijn NS Flex abonnement die op een bijna verlopen ov-chipkaart stond, naar een nieuwe ov-chipkaart gekoppeld te krijgen. Ik had ervoor gekozen om een nieuwe persoonlijk ov-chipkaart te bestellen i.p.v. een vervangende ov-chipkaart, die Euro 10.5 zou kosten. Het proces liep als volgdt.
- Er was geen mogelijkheid binnen MijnNS mijn nieuwe ov-chipkaart te koppelen aan NS Flex abonnement.
- Ik heb NS klantenservice gebeld. Ik ben teleurgesteld omdat ze tegen mij hebben gezegd dat ze mijn NS Flex abonnement niet naar een nieuwe ov-chipkaart kunnen verplaatsen. Daarvoor moest ik een vervangende ov-chipkaart aangeschaft hebben.
- Ik was niet tevreden met deze antwoord. Ik belde de klantenservice van OV-chipkaart om te zien of zij voor mijn iets kunnen doen. Zij hebben mijn huidige ov-chipkaart geblokeerd, daardoor zou het mogelijk worden voor NS om mijn NS Flex abonnement naar mijn nieuwe ov-chipkaart te verplaatsen.
- Ik heb weer NS klantenservice gebeld. De enige manier om dit te realiseren was mijn huidige NS Flex abonnement te beëindigen en een nieuwe abonnement op de nieuwe ov-chipkaart te starten. Deze kunnen ze kosteloos laten gebeuren.
- De nieuwe NS Flex abonnement is gemaakt, maar er was Euro 10 berekend. Ik belde nog een keer NS klantenservice, en zij hebben dit gecrediteerd.
Ik dank aan die agenten wie mij goed geholpen hebben.