Het is erg moeilijk gemaakt om NS Flex abonnement naar een andere persoonlijke ov-chipkaart te verplaatsen

  • 10 August 2022
  • 5 reacties
  • 291 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Het is me eindelijk gelukt om mijn NS Flex abonnement die op een bijna verlopen ov-chipkaart stond, naar een nieuwe ov-chipkaart gekoppeld te krijgen. Ik had ervoor gekozen om een nieuwe persoonlijk ov-chipkaart te bestellen i.p.v. een vervangende ov-chipkaart, die Euro 10.5 zou kosten. Het proces liep als volgdt.

  1. Er was geen mogelijkheid binnen MijnNS mijn nieuwe ov-chipkaart te koppelen aan NS Flex abonnement. 
  2. Ik heb NS klantenservice gebeld. Ik ben teleurgesteld omdat ze tegen mij hebben gezegd dat ze mijn NS Flex abonnement niet naar een nieuwe ov-chipkaart kunnen verplaatsen. Daarvoor moest ik een vervangende ov-chipkaart aangeschaft hebben.
  3. Ik was niet tevreden met deze antwoord. Ik belde de klantenservice van OV-chipkaart om te zien of zij voor mijn iets kunnen doen. Zij hebben mijn huidige ov-chipkaart geblokeerd, daardoor zou het mogelijk worden voor NS om mijn NS Flex abonnement naar mijn nieuwe ov-chipkaart te verplaatsen.
  4. Ik heb weer NS klantenservice gebeld. De enige manier om dit te realiseren was mijn huidige NS Flex abonnement te beëindigen en een nieuwe abonnement op de nieuwe ov-chipkaart te starten. Deze kunnen ze kosteloos laten gebeuren.
  5. De nieuwe NS Flex abonnement is gemaakt, maar er was Euro 10 berekend. Ik belde nog een keer NS klantenservice, en zij hebben dit gecrediteerd.

Ik dank aan die agenten wie mij goed geholpen hebben. 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik gegrijp dat je Flex basis had?

Reputatie 7
Badge +3

Het is me eindelijk gelukt om mijn NS Flex abonnement die op een bijna verlopen ov-chipkaart stond, naar een nieuwe ov-chipkaart gekoppeld te krijgen. Ik had ervoor gekozen om een nieuwe persoonlijk ov-chipkaart te bestellen i.p.v. een vervangende ov-chipkaart, die Euro 10.5 zou kosten. Het proces liep als volgdt.

Vernieuwen van een bijna verlopen kaart kost €7,50. Het kost alleen €10,50 wanneer je het niet online doet maar via een papieren formulier. Die 3 euro extra is dan voor de administratiekosten. 

https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-vernieuwen-en-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm

 

Hallo Usako, welkom op de NS Community. 

 

Vervelend dat het proces bij jou zo ingewikkeld is verlopen. Normaal gesproken kan je vanaf 6 weken voordat je kaart verloopt je je kaart vervangen, voor de 7,50 euro die een nieuwe kaart ook kost. Verder kunnen we, zoals bij OV-chipkaart is aangegeven, abonnement inderdaad overzetten op een nieuwe kaart als de oude kaart is geblokkeerd/beëindigd. Ik weet niet waarom dat bij jou geen optie was, maar fijn dat in ieder geval de 10,- euro is terugbetaald. 

Hallo Maxime,

Het is fijn dat je schrijft dat overzetten moet kunnen. Ik zit met hetzelfde probleem, maar wat ik mis is dat niemand zegt hoe of bij wie ik dat moet regelen. Ik hang als een half uur aan de telefoon, maar wordt niet geholpen. Of moet dit altijd via een servicepunt? Dat het kan is al fijn te lezen, maar hoe dan? 

 

Groet,

Ingrid

Reputatie 7
Badge +4

Hoe dan ook, u kunt het niet zelf, het moet via Klantenservice en die is zwaar overbelast. Chat werkt vaak beter en sneller, maar succes in korte tijd is niet gegarandeerd.😇

Reageer