beantwoord

Hoe betaal ik toeslag met studenten OV?

  • 12 May 2022
  • 5 reacties
  • 14345 Bekeken

Ik ga morgen met de trein van Rotterdam naar Amsterdam met mijn studenten OV (week). Ik zie online dat er staat dat ik voor de Intercity Direct een toeslag moet betalen, geldt dat ook voor een studenten OV en hoe betaal ik dat? Of gaat het allemaal automatisch als ik incheck (Hoe wordt er dan gecheckt dat ik de direct neem?)?

icon

Beste antwoord door Aurora NS 12 May 2022, 14:46

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Sophie.student, en welkom op de NS Community.

Als je met de IC-Direct wil reizen wordt dit niet automatisch geregistreerd. In plaats daarvan kun je bij de kaartautomaat of bij de paaltjes op het perron de toeslag laden.

Reputatie 7
Badge +3

Er staan speciale rode toeslag paaltjes op het perron. 

Maar wil je geen toeslag betalen kun je ook een gewone IC van Rotterdam naar Amsterdam nemen, je hoeft niet per se met de Intercity Direct. Met de gewone IC doe je er wel langer over. 

Moet student met ov nu betalen voor toeslag Schiphol. Dit Ivm ernstige vertragingen naar Amsterdam Ivm ongeluk. 

Traject Schiedam Amsterdam. 

Reputatie 6
Badge +2

Hi Veraarnoldt en welkom bij de NS Community!

Wanneer je met de Intercity Direct gaat reizen, dien je wel te betalen voor de toeslag.

Reputatie 7
Badge +3

Moet student met ov nu betalen voor toeslag Schiphol. Dit Ivm ernstige vertragingen naar Amsterdam Ivm ongeluk. 

Traject Schiedam Amsterdam. 

Iedereen moet toeslag betalen. Wil je dat niet dan zijn er alternatieven waarmee je langer onderweg bent.

Reageer