hoe herstel ik te vroeg inchecken?

  • 21 July 2022
  • 7 reacties
  • 650 Bekeken

Mijn trein zou 18.30 vertrekken.  Ik heb om 18.15 ingecheckt bij de poortjes. Zag toen dat ik geen korting kreeg en vroeg aan een medewerker hoe ik dit herstellen kon.  HET WAS EEN VRIJE REISDAG.  Dat kon niet ..werd mij gezegd. Het zou goed komen aan het einde van de rit bij het uitchecken.  Aangekomen aldaar meldde het apparaat : u bent al uitgecheckt.

Probeer al weken geld terug te vragen via de link die me is toegestuurd door NS.  Krijg dan steeds de melding dat het even niet werkt.  Telefoneren: eindeloos wachten.  Ik ben er zó moe van!


7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Helaas klopt het dat u geen korting kreeg met de keuzedag toen u om 18.15 incheckte. U reist wel om 18.30 maar het moment van inchecken bepaalt uw tarief, niet wanneer u reist, en dat inchecken was tijdens de spits. Als u meteen weer wat uitgecheckt dan was die incheck ongedaan gemaakt en had het niets gekost. U had dan na 18.25 in kunnen checken en dan had uw keuzedag wel gegolden want dan checkt u in buiten de spits.

 

In principe heeft terugvragen geen zin, maar wie weet is men coulant bij een senior. Het is helder dat het systeem voor u niet zo duidelijk was en de mededelingen van de medewerker zijn zeer vreemd. Het is heel druk bij Klantenservice, wachten hoort er helaas bij. 

Reputatie 7

Mijn trein zou 18.30 vertrekken.  Ik heb om 18.15 ingecheckt bij de poortjes. Zag toen dat ik geen korting kreeg en vroeg aan een medewerker hoe ik dit herstellen kon.  HET WAS EEN VRIJE REISDAG.  Dat kon niet ..werd mij gezegd. 

Dan hebt u verkeerde informatie gekregen. Inchecken kan teruggedraaid worden door gelijk weer uit te checken op hetzelfde station. Inchecken geannuleerd, verschijnt er dan op het op schermpje.

Reputatie 7
Badge +3

Wel vreemd dat u de melding ‘u bent al uitgecheckt’ kreeg aan het einde van de reis. Dan moet er toch tussen het inchecken en het einde van de reis een keer met de OV-chipkaart langs een paaltje of poortje zijn gegaan.

Reputatie 7
Badge +4

Die melding komt alleen kort na eerder uitchecken. Het is inderdaad een onjuiste uitspraak van de medewerker. Het is vreemd dat hij dat hij dit vertelt als medewerker van NS.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je tijdens de spits incheckt is de keuzedag niet geldig en reis je tegen vol tarief op saldo. Je had gelijk na de incheck om 18.15 uur kunnen uitchecken en om 18.25 uur weer kunnen inchecken of na 18.30 uur op het volgende station kunnen omchecken. Als er dan keuzedag staat dan reis je op jouw keuzedag.

Helaas voor jou is een keuzedag sinds 1-1-21 niet meer geldig in de middagspits. Ik ben benieuwd wat voor een link jou is toegestuurd, want voor een incheck tijdens de spits krijg je geen geld terug. Is het een gemiste uitchecklink? Als jouw reis met vol tarief meer zou kosten dan de €10 van gemiste incheck zou ik het zo laten. Jouw keuzedag was immers op moment van inchecken niet geldig en bij herstel in/uitcheck zal vol tarief gerekend worden.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Die melding komt alleen kort na eerder uitchecken. Het is inderdaad een onjuiste uitspraak van de medewerker. Het is vreemd dat hij dat hij dit vertelt als medewerker van NS.

Noraal gesproken kun je een incheck bij de spits niet binnen 35 minuten herstellen, zodat je toch op jouw abonnement reist. Bij een keuzedsg kan dat wel binnen 35 minuten.

Reputatie 7
Badge +4

Het gaat om een uitcheck en deze mededeling krijg je alleen als kort daarvoor al bent uitgecheckt, imho. Een incheck kan binnen een uur ongedaan gemaakt worden op hetzelfde station, maar Anneke is duidelijk wel gaan reizen en is dan het volle tarief kwijt.

Reageer