Hoe reizen met trein met alleen een OV chipkaart | NS Community
beantwoord

Hoe reizen met trein met alleen een OV chipkaart

  • 14 September 2022
  • 1 reactie
  • 81 Bekeken

Voor het eerst sinds 50 jaar ga ik met de trein. Mijn hemel wat een toestand. Wat moet er allemaal geregeld worden voor die ene rit per trein. 

Geregeld heb ik een persoonlijke OV chipkaart, heb die gekoppeld en een account aangemaakt. Kan ik nu morgen mijn reis aanvangen door mijn chipkaart bij het incheckpoortje te houden, de rit maken en uitchecken?! Of sla ik nu een belangrijke stap over?

 

icon

Beste antwoord door Momo 14 September 2022, 18:46

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Staat er op die OV-chipkaart ook een abonnement of NS Flex? Of is het een kaart waar verder niets op staat? Om te reizen met een kaart zonder abonnement en zonder NS Flex moet er wel saldo op staan. Saldo kun je handmatig laden bij een automaat, dat kan een automaat bij een station zijn of zo'n klein geel automaatje in een winkel (supermarkt, gemakswinkel, Bruna etc). In plaats van handmatig laden kun je ook automatisch opladen aanzetten. Is het een kaart met NS Flex (met of zonder kortingsabonnement) dan reis je op rekening, dan hoef je geen saldo op de kaart te zetten en kun je zo inchecken, je ontvangt dan achteraf een factuur.

 

Reageer