Skip to main content
Antwoord

Hoe zet ik "Reizen op rekening" aan?

  • November 14, 2023
  • 5 reacties
  • 2842 Bekeken

Voorheen gebruikte ik altijd mijn OV Chipkaart waar "Reizen op rekening" opstond iedere keer als in incheckte. Hierdoor krijg ik gewoon aan het einde van de maand een factuur van de NS. Recent ben ik mijn OV verloren en inmiddels heb ik weer een nieuwe. Echter zegt deze elke keer bij het inchecken "onvoldoende saldo"

Hoe kan ik weer reizen op factuur?

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi bran001_,

Door weer een Flex-abonnement te bestellen. Dat kan ook Flex Basis zijn. Dan betaal je geen abonnementskosten, krijg je geen korting, maar reis je wel weer op rekening.

5 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • November 14, 2023

Hoi bran001_,

Door weer een Flex-abonnement te bestellen. Dat kan ook Flex Basis zijn. Dan betaal je geen abonnementskosten, krijg je geen korting, maar reis je wel weer op rekening.


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • November 14, 2023

Heh wat frapant, ik heb dit 2 weken geleden bij het aanvragen van mijn chipkaart ook gedaan. Ik snap niet waarom het niet werkt


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • November 14, 2023

Heb je het abonnement al geactiveerd bij een OV-automaat?


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • November 14, 2023

Als je een nieuwe OV-chipkaart bij een Flex-abonnement hebt besteld, werkt het pas vanaf de ingangsdatum van het abonnement. Misschien is dat nog in de toekomst?


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • November 14, 2023

Als je € 11,00 betaald hebt voor de kaartvervanging (duplicaat) dan zou die gewoon moeten werken.

Als je € 7,50 betaald hebt dan heb je een nieuwe kaart zonder abonnement. Koppel de kaart in Mijn NS en kijk bij Producten.

Staat daar Reizen op Saldo, bestel dan NS Flex op de nieuwe kaart (en zeg het abonnement op de verloren kaart op, als dat nog niet gebeurd is). Dat moet via de Klantenservice, maar eventueel kan je het ook omzetten naar Basis en dan zijn er ook geen kosten meer voor die kaart, die hopelijk geblokkeerd/verloren gemeld is bij OV-chipkaart).